Bancroft - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu Bancroft - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

Bancroft

Door: Lobke Lauwers

Blijf op de hoogte en volg

07 Mei 2011 | Canada, Toronto

Wat een avonturen weer de afgelopen 2 weken.
Ik ben 2 weken geleden naar Bancroft geweest. Dit is een plaatsje onder Algonquin Park en ongeveer 3 uurtjes reizen van Toronto. Tijdens mijn verblijf daar heb ik mijn verhalen in een reis dagboek, handgeschreven, bij gehouden. Ik citeer:

21-02-2011
Donderdag avond zijn we rond 7 uur ’s avonds vertrokken. We hebben tussendoor nog een tussenstop gemaakt in Petersbrough. Daar woont een vriendinnetje van Katrina die we even gefeliciteerd hebben met haar verjaardag.
Eenmaal aangekomen (5 uurtjes later, door files en de verjaardag) heeft Katrina onze kamers laten zien. Ik was in een oog opslag verliefd op mijn kamer. Ik heb de ‘Lavenderroom’ gekregen. Alles was wit in combinatie met een lavendel kleurige paars. Overal decoratie en poppen, voelde me net een prinsesje!

22-04-2011
Heerlijk wakker geworden in een prachtige slaapkamer. Even een kleine update met wat we dit weekend allemaal van plan zijn: Eagles nest, mijnen/grotten, paasfeest, omgeving bekijken, hillhouse en familie en vrienden van Katrina ontmoeten.
Katrina woont boven op een heuvel naast een Cliff. We hebben een super leuke dag gehad daar. Het zonnetje scheen de hele dag, de lucht was blauw en in de middag was het zo’n 13 graden. Ik ben zefs een beetje verbrand!
We zijn de dag begonnen met een typisch Canadees ontbijt: spek + toast + eieren, hmmm. Heb Katrina’s ouders ontmoet: Lory en Steve en daarna zijn Wolff en ik het dorpje gaan verkennen. We hebben een grote ronde gewandeld in een prachtige omgeving. Alles lijkt zo anders daar, zoveel ruimte en natuur, zoveel meer als in een gemiddeld dorpje in Nederland. Na de wandeling heb ik Greg ontmoet, Katrina’s broer. We zijn naar het Eagles nest gegaan. Een plek waar je een fantastisch uitzicht hebt over Bancroft. Vervolgens zijn we door gereden naar het Hillhouse. Een huisje dat de familie van Katrina beheerd. Hier hebben we bomen geklommen, quad gereden en geluncht. Smiddags zijn we naar een mijn in Bancroft geweest, Bancroft is ookwel: ‘the mineral capital of Cananda’. Super mooie stenen gevonden, weet nog niet hoe ik die qua gewicht mee krijg, maar daar verzin ik wel wat op!
Savonds hebben we met de familie gedineerd. De rest van de avond hebben we lekker wat biertjes gedronken, gedart, pingpong en Playoffs voor het ijshockey gekeken.

23-04-2011
Vandaag hebben we niet erg veel ondernomen. Katrina’s familie kwam langs, wat ooms en tantes en de 2 oma’s. We hebben heel de dag gezelschapspellen gespeeld, veel nieuwe kaartspellen geleerd en paaseieren gezocht. ‘s Avonds hebben we een heerlijk diner gehad. Na het diner hebben we met een kleine groep nog een wandeling gemaakt door het bos. De rest van de avond weer gezellige kaartspellen gespeeld onder het genot van een drankje.

24-04-2011
Alweer mijn laatste nachtje doorgebracht in mijn prinsessenkamertje. Heb er toch maar even een foto van gemaakt, om het zeker niet te vergeten! ‘s Ochtends wat rond het huis gehangen en een filmpje gekeken. ’s Middags zijn we naar de boerderij van Jess gereden. Katrina’s beste vriendin. Daar hebben we lammetjes gevoerd, kano gevaren (nouja ik bierdrinkend foto’s maken en de andere meiden het werk laten doen, haha)

En toen was het al weer tijd om te gaan. Enorm rustgevend en gezellig weekend gehad in de tegenovergestelde wereld van Toronto!

- - - - - - -

Ook vorig weekend heb ik het erg naar mijn zin gehad. We zijn naar London geweest voor het verjaardagfeestje van Jess op vrijdagavond. Veel nieuwe bierspellen geleerd, dus meiden zijn jullie er klaar voor?? De rest van het weekend was rustig, wat aan mijn meesterproef gewerkt en wat filmpjes gekeken.

Over mijn meesterproef gesproken. Als het goed ik ben ik geslaagd! Ik heb mijn meesterproef afgelopen week afgerond, Jackie heeft alles nagekeken en alles goed gekeurd. 16 mei heb ik mijn eindgesprek via Skype met Rob, mijn stagebegeleider.. spannend!! Ik ben er erg tevreden over, alles is erg interessant en overzichtelijk geworden.

Op mijn stage gaat alles uitstekend. Heb een drukke en leuke week achter de rug gehad. Nog veel in de weer geweest voor mijn meesterproef. We hebben 3 potentiële nieuwe klanten ontmoet. Hiervan is het al definitief dat we deze uit gaan voeren. Dat betekend dat we volgende week 3 dagen de tijd hebben om accessoires te vinden voor haar hele huis, veel dus. Als de 2e klant akkoord gaat, dat betekend dat we 60 dagen de tijd hebben om een condo in te richten(keuken, woonkamer, 2 slaapkamers en 2 badkamers) Van bestek tot meubels en verlichting. Druk druk druk dus, maar wel erg leuk. Beide klanten hebben een erg moderne stijl, wat dus ook weer meer in ons staatje ligt. Niet alleen gaan we het druk krijgen met deze 2 projecten, we hebben ook nog andere projecten lopen. Hiervan zijn er 2 waarvoor we volgende week ook weer van alles voor gaan ondernemen. Al met al een drukke week voor de boeg, maar heb er enorm veel zin in!

Op dit moment is het 3 uur op een zaterdag middag. Ik ga zo nog even naar een museum: Museum Of Contemporary Canadian Art. Daar is op dit moment een exhibitie van een bekende Nederlands fotograaf: Viviane Sassen. Heb een aantal werken van haar gezien, erg interessant.
Vanavond ga ik naar Georgetown, fijn om Katie na 2/3 weekjes weer te zien! We hebben een feestje van een vriendin van haar en daarna waarschijnlijk naar een leuke bar. Voor morgen heb ik nog geen plannen. Als het lekker weer is en ik ben op tijd terug ga ik misschien naar de haven! Ik heb nog een klein lijstje met dingen die ik nog kan bezichtigen en dan denk ik dat ik heel Toronto gehad heb!!

Super bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik wens jullie een fijn weekend!

Lots of Love xx

20/04 – 07/05

  • 08 Mei 2011 - 07:31

    Eric:

    Potjandorie Lobke, wij mochten vroeger bij van Gend en Loos stage lopen............
    Kom je nog wel ooit terug!
    Maak er nog iets van hè, maar daar twijfelen we niet aan.

    Veel plezier nog xx

    Proost!!

  • 08 Mei 2011 - 08:51

    Jolanda Beimans:

    Wow Lobke wat maak je veel mee, en onderneem jezelf veel, heel erg leuk om te lezen. Een ervaring die je denk ik niet vergeet, wens je weer een prachtige week toe en lieve groetjes van Jolanda en Peter.

  • 08 Mei 2011 - 10:57

    Fc Diessen:

    nou nou wat een ondernemingen allemaal heb wel ff een vraag hoeveel kilotjes ben je al aan gekomen met al da gezuip daar haha.
    weer een geweldig verhaal mooi dat je dat zo kunt we wachten af naar het volgende groetjes en maak er wat van de komende weken dat we dat weer kunnen nalezen doeiiiiiiiiiiii en dikke kussen van de kids hier.

  • 10 Mei 2011 - 18:38

    Joke Van Doormaal:

    hallo lobke ik vind het supergaaf dat jij daar ook zo geniet ik weet waar jij het over hebt in london en de rest geniet verder groetjes joke

  • 11 Mei 2011 - 09:04

    Tessie:

    Ook echt alleen jij verbrand met 13 graden;)

    Xx

  • 13 Mei 2011 - 15:37

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke vanuit Tilburg wensen we jou een heel fijn weekend toe en groetjes van Jolanda en Peter.

  • 17 Mei 2011 - 08:48

    Manou:

    Oke dit is schandalig! ik lees je verhaaltje nu pas:$ Wat leuk om te lezen! klinkt heel erg goed:).. Hoe was je weekendje in Montreal?
    geniet er lekker van! dikke knuffel, dikke kus! Ik kijk uit naar je terugkomst:)

  • 22 Mei 2011 - 14:53

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke even een tijdje geleden dat ik een berichtje na jou gestuurd heb. Hoe gaat het met je daar in Canada. Ik verwacht dat je het nog steeds onwijs na je zin hebt en nog veel meemaakt en ervaringen opdoet. Wens je een te gekke week toe, de tijd vliegt voorbij en lieve groetjes van Jolanda en Peter.

  • 24 Mei 2011 - 14:17

    Marian V. A:

    HOI LOPPIE !!!
    ik heb weer ff tijd genomen om bij te lezen en ben onder de indruk van alle dingen die je beleeft.JE KLINKT OPGEWEKT,TOTAAL GEEN HEIMWEE NAAR THUIS ,ALPHEN , VRIENDINNEN OF MIJ????? In onze tuin is inmiddels het idee van een woestijn onstaan door de aanhoudende droogte,onwaarschijnlijk gewoon.Maar het is ook heerlijk om zoveel buiten te zijn en ook ozzy komt weer aan zijn kilometers:-) door onze wandelingen.Het gaat je weer goed en tot een volgende krabbel,xxxxxxxxx Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Internship Toronto

-

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

Laatste 2 weken

27 Juni 2011

Warm wederzien !!

26 Mei 2011

Montréal & London

07 Mei 2011

Bancroft

19 April 2011

HALF AWAY

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 17067

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Campus life in Vaxjo

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship Toronto

Landen bezocht: