Warm wederzien !! - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu Warm wederzien !! - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

Warm wederzien !!

Door: Lobke Lauwers

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2011 | Canada, Toronto

Tijd voor een nieuw verhaaltje!! Ik heb alles behalve stil gezeten de afgelopen weken en nu mooi weer wat leesvoer voor jullie verzameld.

Ik zal jullie als eerst nog even vertellen hoe het event voor het goede doel: Eva’s Initiatives was geweest. We hebben maandag 30/06 en dinsdag 31/06 alle voorbereidingen gedaan voor onze versieringen en designs. Van stoelen in elkaar schroeven en spray-painten tot het hangen van lampionnen en de stoel installatie. Een erg creatief idee, waar wel wat skills en denkwerk voor nodig was. Alles aan dun visdraad en met gewone spray-paint spuiten.. Als dat maar goed zou gaan!!
Gelukkig hadden we een Handy-man die ons enorm geholpen heeft. Het was erg gaaf geworden en we hebben leuke reacties gehad. Het event heeft een mooi bedrag op gehaald en het was een erg gezellige avond!

Dit was een van de grotere projecten op mijn stage die ik mee af heb kunnen ronden voordat ik weer naar huis zou gaan (AHHHH wat gaat het snel!!). Ik ben deze week begonnen aan mijn laatste werkweek. Ik heb nog een aantal projecten waar ik mee verder kan en zo goed mogelijk af kan ronden zodat ik ze donderdag aan Jackie terug over kan dragen. Donderdag middag heeft Jackie bij een leuk lunch tentje een reservering gemaakt en gaan we toch een beetje afscheid nemen. Ik ga het wel erg missen om voor Jackie te werken. Ik heb een enorm leuke tijd gehad en erg veel geleerd. Dit is ook omgekeerd, zo heb ik Jackie Sketchup (een 3D programma) geleerd. Het is voor ons allebei een enorm leuke ervaring geweest en hopelijk nog niet afgelopen! We gaan zeker contact houden, je weet maar nooit …
Vorige keer heb ik jullie kunnen verblijden met het goede nieuws dat ik voor mijn meesterproef geslaagd ben, ik heb die voor 100% gehaald. Nu zijn ook alle uurstaten goedgekeurd en heb ik de beoordeling voor mijn stageverslag terug gehad: een dikke 9 ! Dus met deze mooie scores ben ik over naar mijn examen jaar, waar ik ook erg veel zin in heb!

Druk druk druk gehad de laatste weken, maar toch ook tijd gehad voor de nodige ontspanning. Zo ben ik afgelopen weekend met Chantal naar de cottage van Jackie en Nino gegaan. Jackie had me uitgenodigd om het natuurlijke ‘country leventje’ samen met Chantal te ervaren. Wat hebben we daar genoten. Het weer was super, 2 dagen lang zon en 26 graden. Ook hadden Jackie en Nino de nodige voorzieningen om er een top weekend van te maken. Zo heb ik leren waterskiien, super tof! Ook hebben we lekker gekajakt, gezwommen, met de boot rond gevaren en heerlijk gegeten (Chantal en ik hadden Nasi Goreng gemaakt wat ze hier niet kennen, hmmmm). Helaas ben ik terug gekeerd als een kreeftje, maar dat is nu mooi bruin verkleurd.. Voor zover ik een kleur kan krijgen!
De mooiste opmerking was nog wel van Chantal helemaal op het begin van de 2-uur durende auto trip: Lobke, dat is toch ook wat.. Dat je zomaar op vakantie gaat met je baas ?!!!
Heerlijk niet ?!

Jaa nu vragen jullie jezelf af vergeet ze niet iets anders te vertellen …

JA HOOR PAP EN MAM ZIJN AANGEKOMEN! Wat was dat een heerlijk gevoel zeg.. Vrijdag avond gaan slapen, wetende dat je de volgende dag je ouders na een half jaartje weer ziet!!
Zaterdag ben ik vroeg opgestaan en optijd met de bus naar het vliegveld gereden om ze daar te ontvangen. Tijdens mijn redelijk emotionele wachten heb ik toch wat afleiding kunnen vinden. Marc Backx was er heel toevallig ook om Marcel Oomen en vriendin van het vliegveld te halen. Dat was toch wel erg leuk!! En aangezien pap en mam min. 45 minuten bij de douane hebben gewacht, een prima afleiding!

En ja hoor, het was zover.. Na dik een uur gewacht te hebben kwamen ze de deuren uit gelopen!! Superrrr gevoel en na een boel kussen en knuffels zijn we bakkie gaan drinken en hebben wel 100 uit gepraat (nouja vooral ik haha).

Toen de taxi ons thuis afgezet had zijn we na een frisse douche Toronto gaan verkennen. Ik had al een kleine planning gemaakt voor het weekend. Ik wil pap en mam uiteraard zoveel mogelijk van Toronto laten zien! We zijn als eerst naar The Distillery District gegaan, een klein dorpje in Toronto vol oude industriële gebouwen. Hier kun je allerlei galerijen, boetiekjes en unieke cafeetjes vinden, het Toronto Jazz Festival was aan de gang dus we zijn lekker op een terras gaan drinken, goed gekletst en uiteraard veeel mensen gekeken! Na wat uurtjes rondlopen en wat biertjes zijn we onze weg terug naar mijn appartment gaan maken. Op de terugweg hebben we een grote entertainment-show gekregen van een man in de streetcar, die vond het helemaal geweldig dat we uit Holland kwamen.. Het was een grote fan van de FEBO en vond het schandalig dat hij dat systeem niet in zijn streetcar mocht bouwen!! Als diner hebben we een burrito gegeten, de beste van Toronto! En we moeten zeggen, daar kun je niet om heen. Door het tijdsverschil waren pap en mam erg moe om half 8 al, dus die zijn optijd gaan slapen om fit aan de zondag te beginnen.. Want Toronto Gids Lobke had natuurlijk weer vele plannen!!

Zo gezegd zo gedaan. Zondag ochtend zijn pap en mam rond 9 uur bij komen ontbijten. Ik had een typisch Canadees ontbijtje voor ze gemaakt: French Toast met Maple Syrup, Bacon, Toast en Jam, wat fruit en een glaasje sap! Na het ontbijt zijn we gelijk vertrokken, om de CN Tower te gaan bezichtigen. We zijn niet alleen in de grote bol geweest die je goed ziet.. Maar nog 100 meter de lucht in heb je de Sky Pod waar je dus op een hoogte van 447 meter zit en een enorm uitzicht hebt over The Greater Toronto Area! Na wat foto’s gemaakt te hebben en ook de Glass Floor en de Look uit gezien te hebben, hebben we onze trip door gezet naar Toronto Island.

Toronto Island is een groot eiland in Lake Ontario waar geen auto’s rijden en eigenlijk gewoon een enorm park is. Daar zijn we lekker rond gaan wandelen, tot onze verbazing was het erg druk! Dit kwam omdat er de Dragon Boat Races aan de gang waren. Maar dat was gelukkig maar plaatstelijk. De rest van het eiland was rustig en natuurlijk. Een mooie plek voorzien van strand, havens, park en bossen vol fiets- en wandelroutes. We zijn rond de middag aangekomen en we hebben het hele park gezien. Rond 5 uur hadden we een mooie plek gevonden om de Skyline van Toronto te fotograferen! Dat was een van de redenen dat ik pap en mam mee had genomen. Het zou ook mijn eerste keer zijn dat ik de skyline van het eiland zou zien! Om de tijd te doden zijn we op een terras gaan zitten, de temperatuur was heerlijk.. Tijd voor een biertje dus! Ook mag daarbij een lekkere gebbqde hamburger niet missen. Met een vol buikje zijn we midden op een gras veld in de zon gaan liggen en lekker genieten van het moment. “Het ultieme vakantie gevoel”! Toen we de zon langzaam onder zagen gaan, zijn we weer naar ons favoriete plekje gelopen. Daar hebben we rustig gewacht tot de Skyline by night zou verschijnen! Ondanks een erg bewolkte dag was de zonsondergang prachtig en wolk-vrij! Om half 10 was het dan zover, de skyline was verlicht! Jullie zullen het zien aan de foto’s maar het is erg gaaf dat het middelpunt: CN Tower + Rogers Center, compleet verlicht wordt en de gebouwen erlangs, langzamerhand nauwer lopen.
Op dit moment zit ik op de bank dit verhaal te schrijven met 43 muggenbulten, wel geteld op mijn armen en rug.. Maar het was het meer dan waard!!

Vanochtend heb ik pap en mam naar het bedrijf gebracht waar ze hun auto hebben gehuurd. In ons voordeel hebben ze nog net een betere en mooiere auto mee gekregen. Die heb ik vanochtend uitgezwaaid en zijn nu aan een mooie reis begonnen. Voor de gene die zich interesseren in Ontario, zijn dit de steden en gebieden die ze gaan bezoeken: Kingston – Montreal – Ottawa|Anprior – Madawaska – Algonquin Park – Huntsville. Zaterdag komen ze terug aan in Toronto waar ik ze weer verder op de tour ga nemen!
Daarna nemen pap en mam me mee naar het zuiden van Ontario. Zo gaan we naar de Niagra Falls, Niagra on the Lake, waar wijnerijen zullen gaan bezoeken en onze reis zal ook een bezoekje aan Point Pelee brengen, het zuidelijkste puntje van Ontario.

Genoeg plannen, hopelijk hebben pap en mam een erg leuke reis en verloopt alles goed. Ik probeer volgende week nog voordat ik terug in NL ben, een update te geven van hoe zij en ik deze 2 weken hebben ervaren!

Lots of Lovee & See you all soon! XX

30/05-26/06

  • 28 Juni 2011 - 01:23

    Moniek Rooijakkers:

    Hoi Lobke,
    Wat leuk om hier terug te lezen dat Ad en Rianne goed aan zijn gekomen en dat jullie elkaar weer in de armen hebben kunnen sluiten, dat moet heel speciaal zijn. Prachtig voor jou om zo jouw tijd in Canada af te sluiten. Ik wens jullie drieeën een paar onvergetelijke weken daar aan de andere kant van de wereld en kom weer veilig thuis.
    Dikke kussen voor jullie alle drie, Moniek.

  • 28 Juni 2011 - 12:39

    Tessie:

    haha da is toevallig! nou een aantal vragen die in mijn mail stonden zijn inmiddels beatwoord;) geniet er nog even van en tot snel!!

    Xx

  • 28 Juni 2011 - 14:46

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke, Wat een leuk verslag weer om te lezen en fijn dat jullie pap en mam goed zijn aangekomen. Kan mij voorstellen dat het weerzien voor jullie allemaal emotioneel was, ik zou zeggen een hele fijne tijd samen en lieve groetjes voor allemaal van Jolanda en Peter.

  • 29 Juni 2011 - 13:18

    Marieke:

    wat een leuk verslag weer!! ben ik ook meteen op de hoogte. tot morgen Liefieee!xxxxxxx

  • 01 Juli 2011 - 11:31

    Jolanda Beimans:

    Een gezellig weekend gewenst en groetjes uit Tilburg.

  • 01 Juli 2011 - 17:01

    Annet:

    Je laatste verhaaltje misschien al weer :O. Maar dan kunnen we tenminste verhalen horen die jij ons zelf gaat vertellen! Jeeeeeeuj! xx

  • 03 Juli 2011 - 00:17

    Marian Van Ozzy:

    O leuk,leuk.Ik zie de hereniging met paps en mams al helemaal voor me:-)Dat moet helemaal goed komen die laatste weken Canada.Maar het is mooi geweest,tijd om Alphen weer een beetje op te komen leuken!!!
    Nog veel plezier,leuke afscheidsfeestjes met je opgedane vrienden en een behouden vaart terug naar ons kikkerlandje:-)
    Dikke knuffel en tot gauw! XXXXX

  • 03 Juli 2011 - 18:52

    Jolanda Beimans:

    Een heel fijn en gezellig weekje samen gewenst, een mooie afsluiting om dit samen met je pap en mam te doen, lieve groetjes voor jullie drietjes.

  • 04 Juli 2011 - 06:52

    Manou:

    Super verhaal weer lob!! Leuk om te lezen! Ik kijk naaar je terugkomst! Geniet lekker nog daar! En ik zie je snel :D Liefs

  • 05 Juli 2011 - 09:31

    Meike:

    nog vijhijf, vijf dagen voordat lobke terug in nederland is:D:D kan niet wachten drol! kunnen we voortaan alle verslagen live horen:) have fun de laatste paar dagen!

  • 05 Juli 2011 - 10:26

    Nadesh:

    Lieve Lobke!

    Ik was eigenlijk gewoon helemaal vergeten dat jij een waarbenjij.nu had. Gelukkig had ik vandaag een vrije dag en had ik tijd om al je verhalen weer bij te lezen. Wat een leuke ervaring heb jij erbij zeg! En dat je naar de niagra falls gaat wekt enige jaloezie in mij op ;) hahah.. Ik zeg geniet er nog maar even van chick! Nog maar 5 daagjes en je bent weer terug op nederlandse bodem!

    Hopelijk zien we elkaar snel! xxx

  • 08 Juli 2011 - 07:06

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke, Rianne en Ad,

    Nog twee hele goede dagen gewenst, een fijne vliegreis terug, en natuurlijk een te gekke thuiskomst, lieve groetjes van Jolanda en Peter. (mijn laatste stukje wat ik schrijf na jou toe, heb er van genoten om je te volgen. )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Internship Toronto

-

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

Laatste 2 weken

27 Juni 2011

Warm wederzien !!

26 Mei 2011

Montréal & London

07 Mei 2011

Bancroft

19 April 2011

HALF AWAY

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 17066

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Campus life in Vaxjo

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship Toronto

Landen bezocht: