Laatste 2 weken - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu Laatste 2 weken - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

Laatste 2 weken

Door: Lobke Lauwers

09 Juli 2011 | Canada, Toronto

Wauw, een enorm leuk weekend en week achter de rug!!

Na het eerste weekend met pap en mam zijn ze opreis gegaan naar Kingston, Montreal en Algonquin Park. Ze hebben een super trip gehad, ik zal niet te veel vertellen, want ook zij mogen het in geuren en kleuren aan jullie in levende lijven aan jullie overbrengen!

Voor het 2e weekend in Toronto, had ik ook een leuke planning gemaakt voor pap en mam. Hoewel er eigenlijk niets te plannen valt want overal waar wij komen is het een groot feest, had ik toch een klein lijstje gemaakt wat ze toch echt niet mochten missen!
Ze zijn rond 3 uur op zaterdag middag terug in Toronto aangekomen. Auto geparkeerd en een lekkere wandeling gaan maken. Na zo’n 15 minuutjes lopen ben je in de bekenden wijk: Kensington Market. Een soort hippie achtige wijk waar je allerlei soorten eten kunt kopen, kledingwinkeltjes, verse bakkerijen en nog veel meer hebt. Iedere keer gaat er weer een wereld voor pap en mam open, er is ook zoveel te zien en Toronto heeft zoveel diversiteit te brengen. Dit in zowel verschillende wijken als mensen, jaja je kijkt je ogen uit hier!! Om de dag goed af te sluiten zijn we het beroemde ‘poutine’ gaan eten! Heerlijke frietjes met een soort jus en kaas wat je als een soort frietje oorlog (nog extremer) voor geschoteld krijgt. Heeeerlijk

Zondag hebben we een beetje uitgeslapen en na een heerlijk ontbijt hebben we de benenwagen weer genomen. We zijn over Bloor Street, bekend als een van de duurste straten met zijn winkels: Chanel, Prada, Coach, Guess etc. Vlak bij Bloor Street ligt de wijk: York Ville. Hier wonen de mensen met de dikke portemonnees en de duurste hotels. Ook weer een heerlijke buurt om de ogen uit te kijken, zo gezegt, zo gedaan. Tijdens het eten van een heerlijk ijsje hebben we onze ogen goed de kost gegeven! Daarna zijn we door gelopen naar het Metro Station, tot we op werden gehouden door een enorme drukte. Zijn we toch zo de drukte vol bezoekers van de Gay Parade in gelopen. Uit nieuwsgierigheid zijn we toch even blijven wachten, wat werd beloond. We waren precies optijd en hebben een mooie parade gezien. Het is eigenlijk bijna een Carnavals optocht maar dan in het klein en vol opgedofte mensen!!
Vervolgens zijn we nog naar het Eaton Centre geweest, heb ik ze meegenomen naar de Art Gallery of Ontario en het Ontario Collage of Art & Design, Queen Street West en hebben we een heerlijke Canadese Hotdog genuttigd. ’S Avonds hebben we nog lekker een biertje gedronken met zijn 3e en de reis voorbereid waar we maandag aan zouden beginnen. Onze route uit gestippeld en onze hotelletjes geboekt!

Maandag ochtend was het dan zover, een hele week reizen met zijn 3tjes.
De reis is ’s ochtends al vroeg begonnen. We zijn als eerst naar Niagara on the Lake gereden. Hier hebben we 2 prachtige wijnerijen bezocht en een mooie rondleiding gehad. Een toffe vrouw wist ons erg veel te vertellen over het maken van de bekende Canadese wijnen!! Vervolgens zijn we doorgereden naar het centrum van Niagara on the Lake.. Hier hebben we wat rond gewandeld en een heerlijke lunch genuttigd. Rond het eind van de middag zijn we door gereden naar de welbekende: Niagara Falls. We hebben vernomen dat het overdag enorm druk is met 3 dikke rijen vol chinezen, dus hebben we besloten er rond de avond aan te komen. Dit was een goed idee want het was inderdaad een stuk minder druk toen we na het inchecken rond 5 uur bij de watervallen aankwamen. Wat een enorme watervallen zijn dat! Om het ultieme te ervaren zijn we met de Maid of the Mist meegevaren. Dit is een boot die je zo dicht bij de watervallen brengt dat je klets nat wordt van alle mist en waterspetters. Dit is wel een van de leukste manieren om de watervallen te ervaren. Daarna hebben we nog wat rond gelopen en wat gegeten. ’S Avonds zouden we de watervallen met belichting zien, maar tot onze grote verbazing kwam daar ook nog een mega-vuurwerk show bij. Amazing!!!! Een prachtig gezicht en geweldige ervaring!

Dinsdag ochtend, na een goede nachtrust zijn we doorgereden naar het meest zuidelijkste puntje van zowel Ontario als Canada: Point Pelee! Het is een nationaal natuurpark in Ontario, na Algonquin Park het meest bekendste. Hier aangekomen hebben we lekker onze zwemkleding aangetrokken en een heerlijke duik genomen in Lake Erie. Na een hele middag zwemmen, lezen, zonnen,, oftewel: relaxten, zijn we doorgereden naar het Visitor Centre. Vanuit daar zijn we naar het Puntje van Point Pelee gaan wandelen. Buiten de vele muggen en horzels, zijn we aangekomen bij een prachtig stuk natuur! Het gaat van bossen over naar een stuk strand en daar sta je dan, het aller zuidelijkste puntje van Canada. Enorm mooi en geweldig om te zien!
’S Avonds hebben we ingecheckt bij ons hotel, waar we tot grote verbazing 2 zwembaden en een jacuzzi vonden. Pap en ik wisten na het diner wat we buiten de duur genuttigd hebben, niet snel genoeg hoe we daar in moesten duiken. Naar heerlijk gezwommen en in de jacuzzi gelegen te hebben, zijn we gaan douchen en lekker optijd naar bed gegaan. Je wordt wel erg moet van zo’n hele dag reizen, plekken bezichtigen, wandelen en dat alles in een weertje van 30 graden en volop zon!

Woensdag hebben we een leuke visite dag gehad. ’S Middags zijn we naar de Fam. Backx gegaan die 14 jaar geleden naar Canada zijn verhuisd. Hier hebben we 2 uurtjes gekletst onder het genot van een wijntje. Leuk om te ervaren hoe zij hier wonen. Je hoort verhalen en je ziet foto’s maar dat kan niet op tegen de indruk die wij hebben gekregen.. Prachtig stukje rust gevonden in het grote Canada!
Daarna zijn we door gereden naar Granton waar Ine, Dennis, Christine en Denise wonen. Ook daar werden we met open armen ontvangen. We hebben hun al vaker ontmoet, omdat ze geregeld zelf naar NL komen, maar dat wij een keer bij hun op visite kwamen is wel heel bijzonder. Ook daar weer flink genoten van de gesprekken, verhalen en heerlijk eten & drinken!

Donderdag, onze laatste ‘echte’ dag van onze reis, zijn we naar St Jacob gereden. Daar vindt iedere donderdag een grote markt plaats. Je ziet hier vele kraampjes en producten met als verkopers: de Mennonites. Een apart volk dat nog op erg primitieve wijze in Canada woont. Geweldig om te zien! We hebben hier een hele ochtend gevuld met rond slenteren over de markt en het bezoeken van een ouderwetse veemarkt! ’S Middags zijn we doorgereden naar Elora Gorge, een stukje natuurlijk aan een rivier waar je mooie wandeltochten hebt langs de mini ‘grand canyon’! ’S avonds zijn we terug doorgereden naar het hotel waar we in de buurt een heerlijk diner gehad hebben. Nog even lekker nakletsen van alle ervaringen, natuurlijk onder het genot van een Canadees biertje! Jaja een ding is zeker, bier hebben we hier niet tekort gekregen!!!

Vrijdag ochtend was het al zover. De borden “Toronto” volgen om de auto af te geven en vervolgens nog even te lunchen met Jackie. Erg leuk om pap en mam aan Jackie voor te stellen! We hebben een heerlijke lunch gehad en veel gekletst. Na afscheid te hebben genomen van Jackie hebben we nog wat geshopt. Het bekende ‘souvenir shoppen’ mag ook tijdens deze reis niet ontbreken!

De laatste 2 dagen hebben we nog enorm genoten van ieder moment! Maar natuurlijk komt er ook een tijd van tassen pakken, in checken en de taxi naar het vliegveld regelen.

Het is nu zover. Over ander half uur staat de taxi op de stoep om ons naar het vliegveld te brengen. Om 11:05 vertrekken we naar Amsterdam, een 7 uur durende vliegreis. Om 12 uur ‘s middags op zondag 10 Juli NL tijd, zullen we als het goed is weer met beide beentjes in Nederland staan.

Ik hebben genoten, enorm veel gezien, al met al een prachtige herinnering voor altijd. Ik kan vertellen en foto’s laten zien hoeveel ik wil maar ik kan gewoon niet over brengen hoe gaaf en mooi Canada daadwerkelijk is. Dit land heeft enorm veel te bieden.. Dus ik zeg probeer, als je de kans krijgt, het zelf te ervaren!!

Lots of Love & See you all soon !!!

27/06 – 09/07

• 10 Juli 2011 - 00:44

Chantal:

snik, snik, ik ga snel naar je toe! cant believe its over!!

• 11 Juli 2011 - 10:04

Jolanda Beimans:

Ik weet dat je ondertussen al thuis bent, maar dit verhaal heb ik nog eventjes meegepikt om te lezen. Wederom een heel leuk verslag, fijn dat je z,on goede reis hebt gehad, ik kom een keertje langs om de foto,s te zien en jou natuurlijk, de groetjes thuis.

• 11 Juli 2011 - 10:43

MANou:

LIEVE LIEVE LIEVE LOB! MOOOOI VERSLAG WEER :D MAAR NU GA JE HET GEWOON IN REAL LIFE VERTELLENWHOEEE