HALF AWAY - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu HALF AWAY - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

HALF AWAY

Door: Lobke Lauwers

Blijf op de hoogte en volg

19 April 2011 | Canada, Toronto

Weer een nieuw verhaaltje vanuit het regenachtige (afgelopen week zelfs sneeuwende) Toronto! Alles gaat hier super goed, op het weer na dan. Maar dat komt helemaal goed, zolang ik niet iedere dag jullie temperaturen op google opzoek!..

Gelukkig heb ik hier erg leuke dingen ondernomen afgelopen weken. Moet toch iets verzinnen als het geen weer is om buiten te zijn. Zo ben ik 2 weken terug naar Hockey game geweest van de Marlies. Was erg leuk, tijdens die wedstrijd had de klas van Katrina een actie voor een goed doel. Als man zijnde bracht het geld op als je je benen of borst liet harsen en als vrouw zijnde als je min 10 inches van je haar doneerde. Deze bedragen werden geschonken aan het goede doel voor ‘fight cancer’ en van het haar kunnen pruiken gemaakt worden. Op mijn facebook staan een aantal foto’s. Het was enorm gaaf om te zien dat zelfs onbekende mensen zoveel doneerde. Er was zelfs een vrouw die haar hoofd kaal had laten scheren, in een woord ‘amazing’ hoe iedereen zo betrokken was met het goede doel!
Om te vieren dat er zoveel geld op was gehaald zijn we naderhand met zijn alle naar een kroeg gegaan. Thuis gekomen snel gedoucht en op naar het volgende feestje. Deze keer naar een echt nachtclub in Toronto: This is London. Een super leuke club, leuke muziek en lekker gedanst.. deed me een beetje aan Highstreet denken dus had me prima vermaakt~!

Ook op mijn stage is afgelopen weken alles erg goed gegaan. We hebben leuke projecten lopen en met mijn meesterproef gaat alles op rolletjes. Het enige nadeel daarvan is dat wegens omstandigheden ons klantengesprek met 2 weken is verplaatst, dus dat het een groot deel fictief wordt. Maar ook dat gaat goed komen. Ik ben goed op weg en mijn verslag begint al vorm te krijgen. Over 4 weken heb ik mijn eindgesprek op skype met mijn begeleider op school, dan krijg ik te horen of ik geslaagd ben voor mijn meesterproef: let’s hope so!!

Jackie en ik hebben de afgelopen hard gewerkt, maar we hebben gelukkig ook tijd om leuke dingen te ondernemen. Zo is er een tijdje geleden een nieuw hotel geopend in Toronto: Ritz-Carlton Hotel. Een hotel waarvan Jackie het hele bouwproces heeft gevolgd. Ze was erg nieuwsgierig naar hoe het er nu van binnen uitzag. Dus met een hoge verwachting zijn we vorige week dinsdag daar binnen gelopen. De binnenkomst leek toch redelijk aan onze verwachtingen te doen, maar zodra we verder liepen viel het toch enorm tegen. Enorm traditioneel en totaal niet vernieuwend of modern. Dus we hebben ons verdriet weggedronken met een glaasje wijn en champagne. De wijn was erg goed en we hebben erg leuke gesprekjes gehad. Heb tot nu toe super goede feedback gehad van Jackie en ze is enorm blij met mijn aanwezigheid!
Het tweede positieve kantje aan het verhaal is dat we lekker verder gaan met onze zoektocht naar mooie interieurs. Ons volgende bezoek zal zijn aan het Thompson Hotel in Toronto!

Ook hebben we een weekend vast gelegd dat Jackie, Nino (Jackie’s man), Chantal en ik naar Jackie en Nino’s cottage gaan. Een Cottage is typisch Canadees, het is een huisje, erg primitieve stijl gelegen aan een meer. Het is hier niet mogelijk om eventjes op vakantie te gaan in een buur land. Je kunt 24 uur met de auto rijden en je bent nog steeds in Ontario. Dus in de plaats daarvan heeft bijna iedereen een Cottage. Het weekend van 18 Juni gaan we daar heen. Ze hebben een boot, waterskies en kajaks, dus ik denk dat we ons daar wel gaan vermaken. Bovendien is de natuur daar erg mooi en zitten we in een rustige omgeving. Dus geen tv en pc, maar een boek en bordspelletjes!!

En over typisch Canadees gesproken. Afgelopen weekend is Chantal komen logeren. Een leuk meiden weekendje!! We zijn begonnen met een koffie en donut van Tim Hortons, erg Canadees. Vervolgens hebben we de film Arthur gezien, een super toffe film. Hopelijk komt die ook snel uit in NL! Tijdens de film hebben we Rootbeer gedronken, ook erg Canadees. Een soort cola, maar zo’n aparte smaak dat je het gewoon niet kunt beschrijven! Daarna hebben we lekker pizza gegeten met een biertje erbij! En om de avond goed af te sluiten zijn we daarna gezellig naar the Madison geweest. Erg gezellig, lekker gekletst en naar een live muziek geluisterd. We hadden gehoopt iets meer te dansen, maar uiteindelijk uitgeput van het luisteren naar ‘dronken mannen gelul’.. En maar praten en praten en praten, maar niks zeggen, hylarisch! Nieuwe vrienden maak je hier zo, maar of het blijvertjes zijn is soms maar de vraag. Zo zijn Chantal en ik ook een Nederlandse jongen tegen gekomen. Nouja Chantal had hem ontdekt, overdag midden op straat! Een heerlijke flippo die krantjes aan het uitdelen was, enorm Nederlands accent, maar zeker tof om horen dat mensen de hele wereld over gaan!
Jaja de teller staat op 3 Nederlanders: Chantal, Flippo en een meisje die me via waarbenjij.nu heeft gevonden, astrid! Dus wie weet zit ik binnenkort weer met een kop koffie tegenover een Nederlander!

TO BE CONTINUED ;;

Als ik me goed herinner heb ik in mijn eerste verslag beloofd dat ik een zoektoch naar Jupiler bier zou beginnen! Ik kan jullie allemaal verblijden dat ik vanaf vandaag zoveel Jupiler kan drinken als ik wil!!! Had het nooit gedacht, maar at the BeerMarkt verkopen ze vanaf deze week Jupiler! Ze hadden al Hoegaarden wit bier, Bavaria en nog meer Belgische bieren. Maar Jupiler maakt het wel compleet.

Morgen avond ga ik naar de AGO (Art Gallery of Ontario) met Chantal en hopelijk sluiten we dat af met een lekker bekend biertje! Ik heb ook Jackie erg nieuwsgierig gemaakt, dus die nodig ik volgende week een keer uit naar het werk om Jupiler te proeven! Eigenlijk slaat het helemaal nergens op, maar het is wel erg toevallig.. Ach het zal me in ieder geval aan thuis doen denken, dus ik ga er lekker van genieten!

Ik kijk ook erg uit naar het weekend. Die gaat voor mij donderdag avond al beginnen. Katrina heeft me uitgenodigd om Pasen bij haar ouder te vieren. Dus voor komend weekend: Op naar Bancroft! Om verwarring tegen te gaan, ik dacht dat ik daar 2 weken geleden heen zou gaan. Maar zoals mam al zegt: gedoopt, communie en het vormsel gedaan en dan nog niet weten dat Pasen in ieder land hetzelfde weekend is. Tja, ik leer nog steeds zullen we maar zeggen!
Ik heb wel erg veel zin om Katrina haar ouders te ontmoeten en te zien waar ze op is gegroeid. Ze wonen vlak bij een Cliff, omringt door meren en aan de rand van Algonquin park. Ook zij hebben een Cottage en een huisje in de bossen. Dus dat beloofd een leuk weekend!

Voor volgende weekend heb ik ook al plannen. Ik ben uitgenodigd voor een feestje in London van Wolff, het vriendje van Katrina. Dat is vrijdag avond! Zaterdag is het koninginnendag en dat moet natuurlijk gevierd worden, ik moet alleen nog even uitvogelen hoe! Er wonen genoeg Nederlanders daar dus dat gaat vast goed komen!!

Ik heb deze week stil gestaan bij het feit dat ik nu op de helft ben, de tijd is gevlogen en ik wordt gek als ik nu bedenk dat ik diezelfde tijd nog voor me heb. Dus heb deze week allerlei tripjes gepland. Ik ben nog van plan om naar Montreal te gaan en hoop nog een keer terug te gaan naar Algonquin Park voor een Canoe-trip. En niet te vergeten Niagra en de Niagra Falls, deze ga ik met pap en mam bekijken! Dus al met al een super tof vooruitzicht voor de komende 2.5 maand!

Over 2 weken beloof ik mijn nieuwe verhaaltje met alles wat ik heb meegemaakt in Bancroft en London.

Happy Easter everyone & Take care !!

02/04 – 19/04

  • 20 April 2011 - 09:32

    Fam. Oomen:

    Hoi Lobke,
    Fijn om te horen dat het daar allemaal zo goed gaat. Je hebt al heel wat meegemaakt en zo te lezen geniet je enorm. Hier is het weer inderdaad wel iets beter (vandaag 25 graden), dus wij zorgen dat we al een kleurtje krijgen. Lobke we wensen jullie heel veel succes met al die dingen die je nog gaat doen en blijf vooral genieten. We blijven je volgen.
    Heel veel groetjes van Lies, Peter, Jelle, Daan en Tijn

  • 20 April 2011 - 10:20

    Ellen:

    Lobke, ik ben echt stik jaloers! behalve op het weer dan, ik ben gister verbrand en loop nu in korte broek op school rond. Maar alles daarnaast klinkt het wel super gezellig daar. Geniet er nog heel veel van en veel fotos makene n verhalen schrijven, is echt leuk om te lezen.
    Dikke knuffel!

  • 20 April 2011 - 12:17

    Meike:

    hee drollie! wat een heerlijk verhaal weer:_) en echt ongelooflijk dat je gewoon nog echt jupiler gevonden hebt ook!
    het enige waar ik het niet met je eens ben is dat je zegt: AL op de helft, dat is bij mij toch echt PAS,,
    maar als ik het zo lees houd jij het de komende maandjes nog wel vol!
    geniet er nog van:D en ik spreek je hopelijk snel weer op skype!
    dikke kus!
    x

  • 20 April 2011 - 15:10

    Flippo:

    Hee Lobke! Ook al zie ik je straks bij het museum, wilde toch even vertellen dat je je avonturen weer prachtig hebt omschreven ;) Veel plezier op het werk vandaag en de hartelijke groeten aan Flippo als je hem vandaag tegenkomt opweg naar Union ;) Ah ik zie net je sms! Ja dat biertje doen we vanavond ook even haha!
    XX

  • 20 April 2011 - 17:25

    Amy:

    Meisieeee, super leuk wat jij allemaal gaat doen de komende 2,5 maanden! Ben ook echt jaloers! Hopelijk krijg je ook nog wat beter weer, hier is het nu lekker 24 graden :D Moet er niet aan denken om net als jou in de kou rond te lopen haha! Hopelijk kun je daar ook goed koninginnedag vieren, net als ons in Eindhoven. Enne, stiekem ben je er wel gewoon bij hoor hihi :) Meid, super veel plezier de komende tijd in Bancroft! Maak maar lekker veel foto's, want wil ook wel eens zien hoe die boerendorpjes daar zijn haha!

    xxxxxxxx

  • 21 April 2011 - 14:33

    Jolanda Beimans:

    Wat een keileuk verslag Lobke en wat fijn dat het zo goed met je gaat. Ook de dingen die je meemaakt en onderneemt wow. Alvast een fijn weekend en lieve groetjes van Jolanda en Peter.

  • 23 April 2011 - 05:17

    Manou:

    Dag schatteke!

    Ik had je verslag allaang gelezen hoor:) maar nog niet gereageerd!
    Natuurlijk weer super leuk om te lezen!:D

    Aaah nu ga je heeeel veel weekendjes weg! Ik heb je helemaal neit meer veel plezier kunnen wensen:(
    Dus bij deze! Heel veel plezier! Geniet er lekker van! Nu de andere kant van Canada zien! Het lijkt me zo super.. Als ik dat zo lees krijg ik echt van die film plaatjes voor me! Lekker bbqe op het platteland van canada.. Met bootjes over het meer.. Lekker picknicken waauw:D hahaha:P Geniet er lekker van meis! Maak er een super tijd van! En ik wacht op spanning naar je story's !

    Hele dikke knuffel!!!!! en een hele dikke kus!:D
    Ik drink vanavond een extra wijntje op je!

    Dag schatteke:D xx

  • 28 April 2011 - 14:19

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke alweer bijna een week voorbij, wat vliegt de tijd toch snel. Hoe is het weer nu bij jou nog steeds zo koud? Wens je alvast een fijn en gezellig weekend en groetjes van Jolanda en Peter.

  • 01 Mei 2011 - 19:44

    Annet:

    Haaaai meis,
    Sooooooo volgens mij ben je straks zo goed als een echte canadees, met al die typische canadese dingetjes! Toch leuk om zo te lezen wat daar de gewoontes zijn. En wat fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt op je stage, dat is wel heel mooi! Oooooh wat zou ik graag een paar weekjes met je ruilen!! Ik wil oooooook haha. Ik ben nu al weer aan t wachten op je nieuwe verhalen! Super leuk! En allleen dat weer valt tegen zo te horen haha! Dat is hier dan voor een keer weer wel primaa maar hoelang dat duurt is weer de vraag. Nou geniet ervan ook met je ''vakantie'' haha.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 Mei 2011 - 19:26

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke lees dat je van allerlei uitstapjes gaat maken , geniet ervan maar dat gaat wel lukken. Fijn dat je het zo na je zin hebt, ik wens je een leuke week verders en groetjes van Jolanda en Peter.

  • 07 Mei 2011 - 14:57

    Marieke:

    NIEUWEEEE:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Internship Toronto

-

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

Laatste 2 weken

27 Juni 2011

Warm wederzien !!

26 Mei 2011

Montréal & London

07 Mei 2011

Bancroft

19 April 2011

HALF AWAY

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 17063

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Campus life in Vaxjo

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship Toronto

Landen bezocht: