Master Task - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu Master Task - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

Master Task

Door: Lobke Lauwers

Blijf op de hoogte en volg

01 April 2011 | Canada, Toronto

Zo, ik heb jullie weer een hele boel te vertellen! Afgelopen 2 weken heb ik weer het 1 en ander meegemaakt. Ik zal beginnen met het belangrijkste van allemaal!

Volgend jaar is mijn examen jaar. Het examen bestaat uit een aantal kerntaken, een daarvan moet uitgevoerd worden tijdens de 2e stage: my Master Task Wat ik hiervoor moet doen is het volgende: het realiseren van een project. Ik heb mijn voorstel vorige week opgestuurd en is in een keer goed gekeurd, ben er super enthousiast over. Ik ga het interieur ontwerp van een formele woonkamer realiseren. Dit betekend het leiden van een project en ook zaken omtrent planning, budget en opleveren.
Samen met Jackie hebben we dit project gekozen. Erg leuk want de klant heeft een interessante stijl en heeft geen exact budget. Dus voor de komende 6 weken ben ik daar zoet mee !

Voor degene die het gemerkt hebben dat ik minder online wat afgelopen 1.5 week. Mijn laptop had kuren.. Dus die is voor 1.5 week in rehab geweest bij de ‘geeksquad’! Heerlijk een paar nerd in de buurt die overal verstand van hebben.. Een van de problemen heette: sticky keys ! Dus in het vervolg minder chipjes eten tijdens het kijken van een film op mijn laptop, oeps!

Gelukkig heb ik afgelopen week wel leuke dingen gedaan tijdens de afwezigheid van mijn laptop. Jackie en ik zijn druk bezig met het updaten van haar website, zo ook een nieuwe foto! We hadden bedacht dat als ze naar de kapper was geweest, ik mijn camera mee zou nemen om een aantal mooie foto’s te maken! Dat is gelukt. Het was hilarisch aangezien Jackie niet erg graag gefotografeerd wordt en min. 4 verschillende kettingen aan wilde.. Uiteindelijk hebben we een aantal super mooie foto’s gemaakt. Deze zijn binnenkort te zien op haar website, dus voor de geïnteresseerde: www.jackiedicaradesign.com

Ook mijn weekenden zijn erg leuk geweest. 2 weken geleden ben ik naar Georgetown gegaan, waar Katie woont. Daar was een poker avond voor het goede doel. Heel leuk maar snap er dus helemaal niks van en als er iemand geen poker face heeft dan ben ik het.. Zit te stuiteren op me stoel als ik eindelijk een keer goede kaarten heb!! Maar tot mijn grote verbazing was ik 4e van de 8 geworden en heb ik een goed doel gesteund. Later op de avond zijn we naar een kroeg gegaan en voordat we besloten naar de volgende kroeg te gaan, omdat de leeftijd +/- 62 was.. werden we gered door 2 vrienden van Katie. Een super leuk feest op de verdieping boven de kroeg, hoppa leuke muziek, iets jongere mensen en gratis bier !
En over bier gesproken, ik heb alweer de beste ‘bier’ combinatie met eten gehad: cheese-cake! Gisteren was Mike jarig en ook voor zijn verjaardag zijn we naar Futures gegaan. Een plek waar je ontbijt, cheesecake en bier kunt kopen. Dus een gebakje en bier is een perfecte manier om een verjaardag te vieren! Lekker gekletst en naderhand met zijn alle een speciale aflevering van Grey’s Anatomy gekeken, een musical aflevering! Ben geen grote fan, maar was wel erg leuk om te zien!

Morgen is Mike’s verjaardags feestje! Een brunch/lunch. Leuk idee iedereen maakt wat lekkers en vervolgens onder het genot van een kop thee alles opeten! Mike is niet een persoon die graag op stap gaat en alcohol drinkt (ja die mensen bestaan), dus dan maar een ‘kinder’feestje, heb er super veel zin in!
En ook morgen een actie voor een goed doel. Katrina heeft een kaartje voor Wolff en mij gekocht, we gaan naar een ijshockey wedstrijd. Maar tijdens die wedstrijd kunnen jongens zich aanmelden om voor het goede doel hun borst te laten harsen. Ik hoop en denk dat het een hilarische bedoeling gaat worden.. Ik zal foto’s maken voor de meiden, ongeveer 90% van deze guys hebben een enorm leuk lichaam! Haha zal proberen niet weg te smelten tijdens de show.

Ben ook erg enthousiast over volgende week. Dan is het Pasen hier en neemt Katrina me mee naar het dorp waar haar ouders wonen: Bancroft. Een van de Canadese tradities is het maken van Maple Syrup. De ouders van Katrina doen dit ieder jaar, dus hoop dat ik er op het goede moment ben.
Bancroft is een klein dorp, kleiner dan Alphen. Dus ik ga lekker een weekend naar het platteland. Ben erg benieuwd naar de omgeving waar Katrina is opgegroeid en hoe het er daar allemaal uitziet. Ik ga veel foto’s maken en een mooi verslag voor jullie schrijven!

En voor degene die het vandaag nog lezen: 1 APRIL, haha dit wordt hier ook gevierd, maar niet erg uitbundig. Dus Stijn, volgend jaar ga ik ons suiker potje dubbel zo vaak vullen met zout.. Jammer dat ik je dit jaar niet voor de gek te houden!!

Lots of Love, xxxx

15-03 / 01-04

  • 01 April 2011 - 18:25

    :

    PS en het weer wordt steeds beter, jammer maar helaas nog steeds niet boven de 10 graden! Dus genieten jullie er in NL maar lekker van.. Fingers crossed !!

  • 02 April 2011 - 10:55

    Ellen:

    Meis super dat je het zo naar je zin hebt :d Leuk om je verhalen te lezen, telkens weer andere dingen die je hebt ondernomen en mee maakt. Harstikke goed!..

    Nog heel veel plezier en ik ga nu even genieten van de 20 graden in nederland..
    Liefs

  • 02 April 2011 - 14:40

    Danique:

    Klinkt echt goed daar! Volgens mij hoef je je daar geen seconde te vervelen. En hoe is het weer daar nu?
    Nou geniet er nog van!

    xxx

  • 02 April 2011 - 15:42

    Meike:

    hahahah ik zie je al helemaal zitten in een kroeg met de gemiddelde leeftijd 62,,, en jou hoofd als je te horen krijgt dat je verschrikkelijk ingewikkelde computerprobleem ligt aan dat je chips hebt zitten eten boven je toetsenbord,, hilarisch:p
    klinkt allemaal weer super goed drol! ik ben stik jaloers, hier is het dan weliswaar goed weer, maar verder is het maar saai hier...
    geniet er nog van en we skypen snel:D(vanaf volgende week vanuit mijn nieuwe kamertje:D)
    hele dikke knuffel!
    x

  • 03 April 2011 - 08:46

    Jolanda Beimans:

    Wat een leuk verslag weer Lobke, om met veel plezier te lezen. En fijn dat je het zo na je zin hebt, een goede week gewenst en lieve groetjes uit Tilburg.

  • 05 April 2011 - 09:14

    Sushi:

    Super leuk verhaaltje weer dushi! Zou ik echt niet kunnen hoor zo´n reisverslag maken, ik zou na 2 min al afhaken ahah.. Geniet van de 62+ mannen daar en don´t forget to make pictures of the boys ghehe. Beso!

  • 05 April 2011 - 14:11

    Marij:

    hoi Lobke,

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt,veel plezier,en geniet er nog van .

    vele groetjes uit Baarschot.

  • 07 April 2011 - 07:31

    Amy:

    Chickieeee,

    Leuk verhaaltje weer! Haha ik had de reden van je kapotte laptop nog niet gehoord, maar nu is het ineens helemaal duidelijk voor me haha :P was te verwachten!

    Maare, zo te horen heb je genoeg feestjes daar! Super leuk meid :D Hoe was de ijshockeywedstrijd? ben echt benieuwd naar die foto's haha!

    We moeten trouwens maar weer eens snel gaan skypen, want ik heb het een en ander gehoord van Marieke en ik wil meeeeer weten! :P

    Dus tot snel! xxxxxx

  • 07 April 2011 - 16:48

    Manouu:

    Dag schattekee!

    Voel jij je niet thuis tussen +- leeftijd van 60 jaar? we hebben wel ergere dingen mee gemaakt toch? :)

    je verhaal klinkt weer super:) Ben erruuug benieuwd naar de foto's ga de site in de gaten houden!!
    maaree jij betaalt dus 200 euro .. voor chips is je laptop .. tsjaah je kunt het maar ergens aan uitgeven!
    hahah lieeeeeeve lobke kvind het geweldig om te horen dat je het zo naar je zin hebt:) Geniet lekker van de paasdagen daar! ik geloof best dat het echt een super ervaring gaat worden daar op het platteland.. Kan toch niet beter? Ik ben ben benieuwd naar de verhalen.. Straks ga je nog vertellen dat je zelfs in canada koeien op de weg tegen komt :D

    mops ik ga een heeele beschamende opmerking maken.. Ik moet heel snel weg dus ik moet het afkappen! maar je weet dat ik voor jou toch wel tijd maak hee maar aangezien je verhaaltje niet weg loopt:P

    Ik spreek je snel en dan kletsen we weer bij!

    ENJOYYY *(L)..

    PS. Maak maar heel veel foto's bij de ijshockey.. Hebben we hier in Alphen ook iets leuks te doen xxxx

  • 09 April 2011 - 00:11

    Marian Van Amelsfort:

    Hoi moppie,
    Niet te geloven hoe snel t allemaal gaat,je komt over 2 1/2 maand alweer terug!!! Dus vergeet niet door te gaan met genieten en wat vaker een verslagje te doen???? Ik heb ff die site van Jackie bekeken,zag jouw fotos nog niet.maar op die ene die er op staat zie ik een mooie vrouw met een warme uitstraling.Kan me voorstellen dat de samenwerking leuk is.Meike op kamers valt me mee,heb er geen last van.Ze komt gewoon ook elk weekend thuis, heel anders dan Peru.Ze heeft een gezellige kamer in een echte volksbuurt.Tegen de tijd dat jij terug bent,is ze al helemaal ingeburgerd in t Rotterdamse:-) kan ze jou eens rondleiden.Nou Loppie,tot gauw weer!! Knuffel van mij xxx

  • 09 April 2011 - 16:04

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke hoe gaat het met je daar in Canada, nog steeds goed na je zin, dat zal wel. En het weer koud of niet? Hier in Nederland is het nu op het moment heerlijk. Wens je alvast een goede week toe en lieve groetjes uit Tilburg.

  • 16 April 2011 - 20:49

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke, een klein berichtje uit Tilburg. Hoe gaat het met je? Aan de foto,s te zien en je laatste verslag heb je het reuze na je zin, gelukkig maar. Hier gaat alles oke. Peter en ik hebben gezellig vandaag een dagje dierentuin gedaan, het was ook nog eens heerlijk weer, dus het kon niet op. Ik wens je wederom een te gekke week toe met een hoop gezelligheid en nieuwe indrukken, lieve groetjes van Jolanda en Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Internship Toronto

-

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

Laatste 2 weken

27 Juni 2011

Warm wederzien !!

26 Mei 2011

Montréal & London

07 Mei 2011

Bancroft

19 April 2011

HALF AWAY

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 17063

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Campus life in Vaxjo

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship Toronto

Landen bezocht: