Genieten, genieten & genieten - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu Genieten, genieten & genieten - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

Genieten, genieten & genieten

Door: Lobke Lauwers

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2011 | Canada, Toronto

Zo alweer een tijdje geleden en weer veel te vertellen!!
Alle tijd van de wereld op dit moment. Mijn huisgenootje is voor 8 dagen naar Cuba, Chantal is voor 10 dagen naar Boston en mijn Jackie vertrekt binnenkort voor een aantal dagen naar New York.. En dat te bedenken dat het hier een hele week 0 tot -7 graden is geweest, 24/7 regen en sneeuw ! Totaal geen jaloezie..

Maar gelukkig heb ik genoeg te doen en kan ik lekker nagenieten van de weken die me voor zijn gegaan.

Allereerst mijn stage, dat me nog steeds erg goed bevalt. De afgelopen weken hebben we veel afwisseling gehad. Veel nieuwe projecten om mee te beginnen. Erg leuk en leerzaam. Zo zie ik hoe Jackie vanaf het aller eerste begin van het project te werk gaat en daar betrekt ze me helemaal bij. Ook hebben we veel adviezen gegeven. Dit houd in dat iemand Jackie voor 2 uur huurt, vertelt waar ze tegen aan loopt: van kleuren, verf, meubels, accessoires, gordijnen tot vloerkleden. Het leuke hiervan is dat je 2 uur lang aan het improviseren bent. Van te voren weet je alleen de naam en het adres van de klant, geen enkele voorbereiding dus!
En verder zijn we druk met het uitwerken van de lopende projecten. Erg leuk om te zien hoe ze hierbij te werk gaat. Iedere klant heeft zijn eigen stijl, pakket met eisen en manier van werken. Het is erg leuk om te proberen aan al die dingen te voldoen. Hier heb ik ook vaak gesprekjes over met Jackie.
Het is ongelooflijk, we zijn 8 uur per dag, 5 dagen lang bij elkaar en nog weten we elkaar de oren van het hoofd te kletsen als we een keertje ergens gaan lunchen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen naar mijn opleiding, welke richting ik definitief ga volgen en of ik wel door ga studeren. Het is dus erg interessant om de ervaring te horen van iemand die al langer in het vak zit !

Oja en mijn Engels, iedereen heel nieuwsgierig hoe dat gaat.. Mijn Engels gaat steeds beter na ander halve maand (alweer) in Toronto. Omdat ik dag in dag uit Engels praat omdat iedereen om me heen Engels spreekt, betrap je je op erg gekke dingen. Dat ik in het Engels aan het bedenken bent welke soort cornflakes ik eens zal kiezen, ik na moet denken wat de Nederlandse vertaling is van een Engels woord dat ik heb geleerd en ten slotte: ik droom zelfs in het Engels…

Ook erg leuk: mijn avonden en weekenden!!
Jongens ik heb zoveel vrije tijd dat ik uitgebreid kan koken, mijn kamer opgeruimd achter laten als ik naar mijn werk ga en lekker films kan kijken zoveel als ik wil ! Helaas nog steeds mijn klunzige kant verloren : Mijn tandenborstel door de wc gespoeld (perongeluk), tijdens spits uur in de supermarkt al mijn kleine geld laten vallen over de hele vloer en dat is nogal wat, tot 1 en 2 centjes aan toe.. haha

Soms voelt het wel als vakantie, zeker nu mijn stage zo goed gaat! Het voelt niet als werken maar als hobbiën. Ieder weekend leuke dingen doen, want ik hoef niet te werken!
Om mee te beginnen de musical van Katrina (roommate), ze heeft er weken aan gewerkt en het was erg gaaf geworden. Om alvast een beetje in de sfeer te komen zijn we vrijdag avond (25/2) wat gaan drinken in een club met 300 andere vrienden en mensen van haar opleiding! Dit was enorm leuk, een boel nieuwe mensen leren kennen en heel de avond lekker gedanst en gekletst. Zaterdag avond ben ik samen met Wolff (vriend van Katrina) de musical gaan kijken, op wat moeilijke geneeskunde grapjes na heb ik me super vermaakt. De tranen over mijn wangen, wat hebben die mensen een talent en humor! Naderhand hebben we meegeholpen met opruimen, stukken pizzahut door 20 cm sneeuw naar de andere kant van Campus .. Een groot glas bier hadden we wel verdient en dus lekker naar naar een Café met zijn alle!
De dag erop een educatieve dag: 5 uur door gebracht in het Royal Ontario Museum. Ongelooflijk groot en interessant. Van opgezette dinosaurussen tot interieur architectuur uit de Middel Eeuwen! Samen met Chantal hebben we ons eigen goed vermaakt, zie ook de foto’s op facebook!!

Vorig weekend is Katie met 3 vrienden naar Toronto gekomen en zijn we bij mij om de hoek op stap geweest. Het heet The Madison en is een 4 verdieping hoog studentenhuis. Helemaal opgeknapt, op iedere verdieping 2 tot 4 ruimtes met een eigen bar.. Vol pooltafels, dartborden en zelfs piano's! Super gaaf en dat op loop afstand, lekker rollend door de sneeuw thuis te komen! Zondag ben ik samen met Katie en Chris gaan lunchen bij de opa en oma van Katie. Dat was erg gezellig, super schattige mensen en we waren van harte welkom! Hmm zelf gemaakte pizza..

#/ En nu komt het : TO BE CONTINUED
Ja in mijn eerste verhaal heb ik beloofd mijn zoektocht naar Jupiler te gaan starten. Afgelopen vrijdag ben ik samen met Katrina en een groep vrienden naar “The Beer Markt”, hier schenken ze meer dan 100 bieren, geïmporteerd over de hele wereld! Helaas geen Jupiler, wel Bavaria en Suus: Beter dan Heineken!! Alhoewel Heineken heeft wel een gave reclametekst hier overal : Heineken, Born in Amsterdam, Raised by the World!!
Gelukkig hebben wel veel andere bieren uit België, Hoegaarden wit-bier en Bellevue!! Al met al, wel een super leuke avond, live-bandje en goed gedanst. /#

Afgelopen zaterdag ben ik met een bus naar Georgetown gegaan, daar heeft Greg mij en Katie opgehaald en zijn we naar Guelph gegaan, naar Chris zijn appartement gegaan. Ook erg makkelijk want hij heeft om de hoek ook een leuke club!! Ook hier super naar mijn zin gehad en weer nieuwe mensen leren kennen!!

Komend weekend ga ik weer naar Georgetown of Guelph, aangezien ik ander helemaal in mijn eentje in mijn appartment weg smelt!! Een poker-avond, helemaal nieuw voor mij.. en daarna de kroeg in (dat niet dus:P).
Ik heb er weer erg veel zin in, Katie is echt een leuke meid, we kunnen goed overweg en als ik me verveel hoef ik maar een berichtje te sturen en ze staat voor je deur!!

En tenslotte, ‘spring-fever’ begint door mijn lichaam te fladderen, de sneeuw die verdwijnt en een glimlach op mijn gezicht door de zon die beetje bij beetje te voorschijn komt! Ik kan niet wachten om over 2 maanden lekker in een jurkje en schoenen zonder sokken te dragen, een backpack tour te maken door Algonquin Park en de Niagra Falls te bewonderen!!

Have a lovely week, enjoy & take care
XXXX

22-02 / 14-03

  • 15 Maart 2011 - 02:18

    Marian V. Amelsfort:

    Hoi sgatteke!!!
    Ge moakt t meej war!!Klinkt goed en ik zie nog geen tekenen van heimwee ofzo?? Alphen was toch anders zonder Lobke met carnaval,maar we hebben er toch een leuk feestje van kunnen maken.Ik merk wel dat de rest van de week vakantie erachteraan,maar amper genoeg is om echt bij te komen:-) Geest is jong,maar het lijf geeft andere signalen af??!!!Ik vond the black swan ook echt een prachtige film,sneu dat iemand zo onder druk staat.Ben blij dat ik met wat eenvoudigere danspasjes tevreden ben:-) Hopelijk breekt de zon snel door in Toronto,maar met jouw zonnige karakter zal dat zeker sneller dan normaal zijn:-)
    Knuffel van mij en tot een volgende krabbel! xxx

  • 15 Maart 2011 - 15:15

    Meike:

    hahahaha een tandenborstel door de wc spoelen, dat kan echt alleen jij!
    maar je verhalen klinken weer jaloersmakend goed! hier schijnt de zon ook wel, maar ik zit er van te genieten vanachter glas:(,,
    haha en die bavaria is leuk, maar ik wacht natuurlijk op DE jupiler:)
    drollie geniet er nog van want de tijd vliegt! je bent al anderhalve maand weg!:O
    kusss

  • 15 Maart 2011 - 16:18

    Suzanne:

    hahaha alles beter dan heineke he lobbie! wel inderdaad toch wel een leuke slogan haha, die krijgt dan toch weer wel mn respect:p

    wel echt heeel fijn dat je zoveel vrije tijd hebt! kun je dr extra hard van genieten:) maaree, ik lees elke keer wel: nieuwe mensen ontmoet.. wanneer lees ik: leuke jongen ontmoet?! hahaha ik hoor het nog wel van je:)

    veel plezier en maakt dr wat van:)xxxx

  • 15 Maart 2011 - 19:55

    Chantall:

    Hee lieve Lobkee!:D
    Wat fijn om te horen dat je het allemaal zo naar je zin hebt!:D Wat fjn dat je stage zo goed bevalt!:) Zo kun je toch ook volop genieten van je weekenden!!
    Meis, geniet er nog lekker van, want voor dat je het weet sta je weer terug in dit koude kikkerlandje!

    Xliefs, Chantal

  • 15 Maart 2011 - 21:26

    Manou:

    AAAH EEN NIEUWE VERHAAAAL

    FF LEZEN BIS ZOxxx

  • 15 Maart 2011 - 21:33

    Manou:

    Aaaaah:D Wat een geweldig verhaal weer lob! Heb het weer met plezier gelezen!!
    Het is echt zooo om jaloers te worden.. zit hier al weg te kwijlen haha! Ik schrok wel van de ander halve maand (positeve schok, de tijd vliegt) (betekent overigens niet dat ik je niet ontzettend mis, zoals iedereen maar dat wist je al, komt allemaal goed) hahah gelukkig ben je je klunzige kant nog niet verloren, beetje jammer van die tandeborstel:P haha ik heb je hier al bijna niets meer te vertellen omdat we deze week lekker hebben bijgekletst, maar ik moest natuurlijk wel even laten weten dat ik je verhaal gelezen heb! Blijf aub nog meer schrijven, het is echt leuk om te lezen:D Fijn dat je Katie zoveel ziet! Jullie zouden toch eens met zen 2e een paar daagen naar NL moeten komen hoor echte aanrader Hahaha NOT.. Lekker daar genieten! Goed op stap gaan.. Dat studentenhuis klinkt overigens wel echt super goed! Oeeeh ik zie het helemaal voor me!:D Heb je de dagen dat jackie weggaat ook lekker vrij?
    Nou ag ik spreek je wel weer!
    Vond het weer leuk om je verhaal te lezen! Geniet er lekker van! DIKKE KNUFFEL EN KUS

  • 16 Maart 2011 - 14:49

    Jolanda Beimans:

    Wat een schitterend verhaal weer Lobke, schrijftalent ontbreekt ook niet bij jou. Erg gezellig om te lezen en fijn om te horen dat je je nog uitstekend vermaakt en veel mensen ontmoet. Doe je de lieve groetjes van Jolanda en Peter.

  • 19 Maart 2011 - 13:28

    Annet:

    Oooh lobke het klinkt wel alsof je het gigantisch naar je zin hebt, daar ben ik heel blij om. We hebben je natuurlijk wel gemist met carnaval:P maar zo te zien heb je niet stil gezeten haha. Ik ben natuurlijk ook wel benieuwd naar de chickies daar in toronto of valt het tegen haaha. Nou dat zal ik nog wel horen;). OOh ik ben nou al zo blij dat hier n beetje lekker weer begint te worden, ik hoop voor jou dat dat daar ook zo komt!! Lekker genieten van het zonnetje. en sjonge, ander halve maand al weer. Dat gaat snel joh. Voor we t weten ben je al weer terug:D. Kunnen we gaan genieten van al je verhalen die je nog niet verteld hebt! Nou meisje veel plezier en ik wacht al weer op t volgende verhaaltje:D:D.
    xx

  • 19 Maart 2011 - 19:23

    Tessie:

    Heuj!

    sow gij maakt t goed lees ik wel weer:P ik was zo onder de indruk dat ik was vergeten te berichten:| dus bij deze!

    klinkt allemaal gniete man, lekker avonturiere jij! En wij zijn hier nog te lui om n taxi te regelen naar reusel en jij sjouwt overal mar nartoe:P
    daarbij ben ik uiteraard ook nieuwsgierig naar de guys! zijn ze n een beetje aan te zien daar die canadezen?;) zijn natuurlijk allemaal hun tande kwijt van ijshockey! ga je daarwellis nar kijken? of ga je dat nog doen?:D

    ook ben ik stiekem een beetje aan het wachten op n engels verslag haha!:P ik ken dat ja, in t engels denken en dromen,, tot je opeens denkt: WAT DOE IK? haha maar dan gaat het natuurlijk wel snel vooruit:)

    Snel weer writen want ttis echt leuk om te lezen!

    Have fun hun! Xxx

  • 21 Maart 2011 - 16:26

    Jolanda Beimans:

    Lieve Lobke alweer een nieuwe week waarin we jou al het goeds toewensen met veel plezier, levenservaring, kortom een te gekke tijd, lieve groetjes van Peter en Jolanda.

  • 24 Maart 2011 - 20:08

    MAAANOU:

    Nieuw verslag nieuw verslag nieuw verslag.. Je weet toch dat wij heir niks beters te doen hebben dan het lezen van jou verslag!

  • 25 Maart 2011 - 12:27

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke het is alweer vrijdag wat vliegt de tijd voorbij. Een heel gezellig weekend gewenst en groetjes van Jolanda en Peter.

  • 30 Maart 2011 - 15:01

    Amy:

    Lobkeeee,

    Sorry, beetje late reactie van mij! Pff, druk druk druk je weet haha! Maar echt super leuk om je verhaal weer te lezen :D Je vermaakt je zo te horen nog steeds prima! Jammer dat je daar nog geen jupiler hebt kunnen vinden haha :P En WAAROM SPOEL JIJ JE TANDEBORSTEL DOOR DE WC?? Haha dat krijg jij alleen maar voor elkaar he! De Niagra waterfalls zijn trouwens echt super mooi! Michiel is daar ook geweest en heb er wel eens foto's van gezien ;) super leuk dat je daar naartoe wilt gaan!

    Nou meid, heeeeel veel succes weer met je stage! Geniet ervan he! En tot het volgende verslag

    xxxxxxx mis you!

  • 01 April 2011 - 10:13

    Marieke:

    Nieuw verhaaltjeee:D:D

  • 01 April 2011 - 12:23

    Manou:

    daar sluit ik me bij aan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Internship Toronto

-

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

Laatste 2 weken

27 Juni 2011

Warm wederzien !!

26 Mei 2011

Montréal & London

07 Mei 2011

Bancroft

19 April 2011

HALF AWAY

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 17061

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Campus life in Vaxjo

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship Toronto

Landen bezocht: