Birthday & Stage - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu Birthday & Stage - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

Birthday & Stage

Door: Lobke Lauwers

Blijf op de hoogte en volg

21 Februari 2011 | Canada, Toronto

13 Februari 2011, wie had dat ooit gedacht: 20 worden aan de andere kant van de wereld ?!

Als pre-party ben ik samen met Katrina en Wolff naar de Toronto Rock game in the Air Canada Centre gegaan. Dit is het beste Lacrosse team in Toronto! Super gave wedstrijd, snelle sport, lekkere muziek tijdens de game en veel vermaak tijdens de breaks. Voetbal is een leuke sport, maar dan kies ik toch voor Lacrosse of IJshockey! Nog geen kans gehad voor een Hockey wedstrijd te kijken, tickets voor the Maple Leafs zijn extreem duur.. Maar ik ga zeker een poging wagen!

En mijn echte verjaardag: een heerlijke dag. ’S Ochtends wat vrienden en familie op de skype. Dat deed me erg goed! Ondanks de echte verjaardagszoenen uit Nederland, ben ik mijn dag goed begonnen!
Na een lekkere lunch met Katrina ben ik naar Union gegaan, om daar Katie te ontmoeten. Ze had 2 vrienden meegenomen: Greg & David om mijn verjaardag goed te gaan vieren. De eerste plannen waren naar een bierbrouwerij gaan voor een rondleiding, ondanks dat de rondleidingen uitverkocht waren hebben we toch een gratis biertje weten te regelen!!
Vervolgens zijn we naar een expositie van Tim Burton gegaan. Deze man is de bedenker van onder ander Badman, Sweeney Todd, Edward Scissorhands en Charlie and the Chocolade Factory. Erg interessant hoe hij zijn eerste tekeningen heeft vertaald naar een werkelijke film. Servetjes met schetsen tot het kostuums van o.a. Edward Scissorhands, erg indrukwekkend! Jammer dat we geen foto’s mochten maken..
Al dat rondwandelen en indrukken op doen had ons hongerig gemaakt, tijd voor een dinertje bij Mr. Greenjeans. Een leuk restaurant in het Eaton Centre! En tot mijn grote verbazing een super leuk surprise-dessert! Op dat moment voelde ik me echt jarig :D
En of we nog niet genoeg gegeten hadden: Katrina had plannen om de avond door te brengen in een café waar ze zowel Cheesecake als bier serveren: Een geweldige combinatie! Samen met Katie, Greg, David, Katrina en nog 3 andere vrienden hebben we een super leuke avond gehad. En als cadeau heb ik de echte ‘Canadian Olympic’ handschoenen gekregen! Ja allemaal, mijn motto ‘I am becoming a local more every single day’!

Als afsluiting van mijn verjaardag hebben we Dexter gekeken. Ik heb het eerste deel van deze serie van Jackie mogen lenen. Een vreemde maar interessante en humorvolle serie over een seriemoordenaar.. Jackie heeft me weten te overtuigen, want ben geen fan van horror etc.! Maar stil staand bij het feit dat ik een hele SAW film heb gezien afgelopen vrijdag, kan ik dit ook wel aan!

Ook op mijn stage heb ik het helemaal naar mijn zin. Ik ga nu beginnen aan mijn 3e stage week, time flies! We hebben leuke projecten lopen en krijgen er ook een aantal bij. Afgelopen week hebben we aan diverse projecten gewerkt. Geshopt voor behang, vloerkleden, tekeningen uitgewerkt in AutoCAD, begonnen aan visualisaties en nog veel meer. Ook hebben we regelmatig een aantal klantengesprekken gehad. Erg leerzaam, ik leer zo hoe om te gaan met klanten en situaties. Ook is het interessant voor mijn Engels verbeterd, constant praat je met termen die veel voorkomen in de wereld van interieurontwerp en bouw.
Mijn Engels gaat steeds beter, ik probeer dan ook op zoveel mogelijk vlakken mijn Engels te verbeteren. Ik ben geen lezer, maar op dit moment ligt er een Engels boek op tafel dat door mij gelezen wordt :P

En om deze leuke week goed af te sluiten ben ik dit weekend naar Georgetown geweest. Dit is de woonplaats van Katie. Ik had beloofd om een keer langs te komen en laat ik nou geluk hebben. 364 is er niks te doen in Georgetown, maar deze zaterdag was er een feest! Komt dat even goed uit en tegelijkertijd een beetje carnavalinvloeden met gekke brillen en kettingen.. Het was super leuk om wat vrienden van Katie te ontmoeten en lekker te feesten. Over 3 weken zie ik ze waarschijnlijk weer en dan gaan we op stap naar een grote club, ik kijk er nu al naar uit!

Als afsluiter van mijn weekend ben ik met Katie en Chris naar de film: Black Swan. Wauw sta nog onderste boven met gedachtes! Ongelooflijk boeiend, maar vreemd.. meer kan ik er niet over zeggen! [AANRADER] En genomineerd voor /beste actrice/ /beste regisseur/ /beste film/ voor de IIFA in Toronto!

Helaas nog geen vervolg op mijn ‘jupiler-tocht’, maar jullie horen snel meer! Deze week weer een leuke week stage, erg druk maar heb er zin in! En het komende weekend is er een Musical geregisseerd, gebouwd en gespeeld door studenten van Medical School, Katrina speelt daar ook aan mee. En ik denk dat ik Toronto eens verder ga verkennen, foto’s van de skyline, misschien de top van de CN Tower en nog veel meer!!

Take care &
XX Veel liefs

PS nog een link met foto’s, heb de meeste ook op hyves en facebook!

12-02 / 21-02


  • 22 Februari 2011 - 09:28

    Nydia:

    Ik heb black swan ook gezien!!!
    supermooie film he!!
    geniet er van..klinkt allemaal geweldig!!
    kuskus

  • 22 Februari 2011 - 11:38

    Meike:

    hee drol!
    klinkt allemaal zeer jaloersmakend!
    hier schijnt de zon nu:)(voor 1 dag) maar verder is het allemaal maar saai!
    heeeeeel veel plezier!
    dikke kus!

  • 22 Februari 2011 - 13:01

    Ellen:

    Ook dit verhaal is leuk om te lezen ja ;) Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Geniet er nog van he ;)

  • 22 Februari 2011 - 19:17

    Manou:

    Dat lieverd!

    AAAH TOT MIJN VERASSING WEER EEN VERHAALTJE:D
    Weer leuk om te lezen! Je papa en mama kunnen trots op je zijn dat je eindelijk aan het lezen bent en dan nog wel in het engels haha:P En even reactie op Meike.. De zon schijnt hier.. maar of dat ook betekent dat het hier warm is NOT.. Vandaag lekker weggevroren.. en wat dat betreft kun je beter in Canada zitten met om de minuut een metro.. ipv om 3 uur bij de bus staan en vervolgens komt er geen bus?! denk je ook keertje vroeg klaar te zijn.. HAHA wat een gemauw maar ik wilde eigenlijk jou alleen even laten weten dat je hetheel goed hebt! en dat je daar lekker van moet genieten!!:D Leuk zeg dat je zo verwend bent op je verjaardag:D Dat heb je verdient:D Fijn dat het zo leuk is geweest:D .. Echt heel je verslag klinkt zo super! Lieverd geniet er van! Maak plezier geniet geniet geniet geniet:D .. Maar we mailen/skypen/hyven wel weer verder! Ik wacht met smacht op je nieuwe verslag en ik ga nu fototjes bekijken!

    Lieverd geniet!:D Succes deze week! DIKKE KNUFFEL

  • 23 Februari 2011 - 15:28

    Marieke:

    meid wat een leuk verhaal weer! ik wil meer en meer en meer:p
    Gelukkig schrijf je geen oer lange saaie degelijke verhalen (niet dat ik dat van je had verwacht haha)
    maar geniet er nog van idd.. jaa time flies.. maar toch mag het sneller gaan haha.
    nou heel veel succes en plezier nog!!
    Kuss xxxxx

  • 26 Februari 2011 - 13:25

    Amy:

    Lobkeeee,

    Wat leuk om je verhaal weer te lezen! Volgens mij verveel jij je daar echt geen minuut haha, allemaal leuke dingen die je daar doet! ;) foto's zijn ook vettt!

    Binnenkort weer een keertje skypen? :D

    tot snel xxxx en veel plezier!

  • 26 Februari 2011 - 18:47

    Chantall:

    Lobkeee!!
    Wat is het leuk om je verhalen te lezen! Het is ook fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt gehad! Het is natuurlijk wel een heel end weg!!
    Heeeeeeel veel plezier nog meis! Spreek je snel weer!
    xxxxx

  • 02 Maart 2011 - 07:39

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke prachtig verhaal wat je geschreven hebt, leuk om te lezen. Kunnen we een beetje bijhouden hoe je het maakt in het verre Canada. Gelukkig heb je daar een leuke tijd, nog een fijne week verders en groetjes uit Tilburg van Jolanda en Peter.

  • 13 Maart 2011 - 08:39

    Jolanda:

    Hoi Lobke wat gaat de tijd toch snel he, alweer een week voorbij. Hoorde van jullie mam dat het goed met je gaat, gelukkig heb je het na je zin. Hier is het vandaag een beetje bewolkt maar we hebben best al goed weer gehad. En hoe is het weer bij jullie, hetzelfde als in Nederland of toch kouder? Wens je weer een te gekke week toe en groetjes uit Tilburg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Internship Toronto

-

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

Laatste 2 weken

27 Juni 2011

Warm wederzien !!

26 Mei 2011

Montréal & London

07 Mei 2011

Bancroft

19 April 2011

HALF AWAY

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 17064

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Campus life in Vaxjo

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship Toronto

Landen bezocht: