Jackie Di Cara Design & Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu Jackie Di Cara Design & Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

Jackie Di Cara Design & Toronto

Door: Lobke Lauwers

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2011 | Canada, Toronto

Allereerst super bedankt voor jullie lieve en leuke berichtjes!

“pjieuww de eerste week overleefd”, “nog maar 150 daagjes ; 12 960 000 seconden ; te gaan”.. Goed gerekend dames!

Mijn stage is begonnen!! Maar voordat ik maandagochtend in de spits met de subway, naar mijn stage zou gaan, heb ik zondag een proefritje gemaakt. Niet alleen mijn appartement maar ook mijn stage heeft een top locatie! Het is een 2verdieping loft, met uitzicht over heel het zuiden en oosten van Toronto. Dus tijdens het maken van een mooie visualisaties zie ik een prachtig uitzicht over de stad.
Ook ben ik wat rond gaan kijken wat er allemaal in de buurt van mijn stage te zien is. Ik heb een aantal foto’s gemaakt die jullie in de onderstaande link kunnen zien (staan ook op hyves en facebook).

Allemaal erg spannend dus. Maandag ochtend ben ik met de Subway naar mijn stage gegaan. Een ondergrondse metro wat ongeveer een kwartiertje duurt en daarna nog 5 minuutjes wandelen.
Aangekomen op het goede adres heb ik kennis gemaakt (in het echt) met Jackie. Zij zal de komende 5 maanden mijn baas zijn. Het was best hilarisch, maar de elektriciteit was uitgevallen, dus onze eerste gesprekken waren onder het genot van een Starbucks Moccachino op de hoek van de straat! Het was een erg leuke kennismaking, Jackie is een super lieve vrouw, erg creatief, gezellig en vriendelijk. Terug op kantoor heeft ze me laten zien welke projecten er op dit moment allemaal lopen en wat ik allemaal mee mag gaan doen. Zo ongeveer alles! ‘S middags hebben we samen geluncht, de lekkerste pizza ooit. Ja pap, volgende keer naar Toronto ipv Breda.. Na de lunch zijn we gaan shoppen voor wat accessoires, decoratie en vloerkleden. Erg leuk, met zijn 2e Toronto door rijden op zoek naar leuke producten die we nodig hebben. Een lange dag maar het is werkelijk voorbij gevlogen.

Wat mijn stage interessant gaat maken is dat ik erg veel diversiteit en flexibiliteit ga hebben. Iedere dag zal andere uren hebben en ik krijg de mogelijkheid om Jackie op veel verschillende manieren te helpen. Van producten shoppen, AutoCAD tekenen en het maken van visuals tot het bedenken van nieuwe ideeën, mee naar de klant en het stylen en fotograferen van haar projecten. Dit zorgt voor veel afwisseling en flexibiliteit. Als ik ‘s avonds een klantengesprek heb, ben ik ‘s middags een aantal uren vrij. Zo vliegt de week voorbij, mijn eerste werkweek zit er bijna op! Het is erg leuk en leerzaam tot nu toe en ik heb een goede klik met Jackie.

Oja en iedereen heeft moeite met het uitspreken van: Lobke, dus mijn Canadese naam vanaf nu is: Elle. Uitgesproken als: L ..

Jackie is nu ook een lijst aan het maken van gebouwen etc. wat ik allemaal nog kan gaan bekijken. Want van al de gebouwen die ik tot nu toe gefotografeerd heb ken ik van misschien 5 de naam :P

Maar buiten het cultuur snuiven, gebouwen bezoeken en stage lopen, moet er natuurlijk ook gefeest worden! Afgelopen zondag ben ik met Katrina (huisgenootje) naar een after-examen-feest gegaan. Ze heeft leuke vriendinnen en ik kwam nog een aantal mensen tegen van haar Ultimate Frisbee team, die ik zaterdag ontmoet heb. Ik heb me erg goed vermaakt; goede muziek, lekker drankje en leuke mensen!!

En jongens jullie gaan het niet geloven, maar misschien zit ik komende week wel lekker flesje Jupiler of Dommelsch te drinken. Van potjes pindakaas en nutella tot La Vache qui rit en misschien zelfs wel een Nederlands biertje (to be continued)..

Vanavond heb ik afgesproken met Chantal. Ze heeft me gevonden via deze website en is nu ook net aangekomen in Toronto! Morgen avond ga ik samen met Katrina en haar vriend naar een Lacrosse game in het Canada Air Centre en zondag uiteraaard mijn verjaardag vieren!! Raar, maar ik heb maar 1 keer kans om 20 te worden in Toronto, dus die kans ga ik grijpen ook !

Een dikke kus en veel liefs uit Toronto

http://www.mijnalbum.nl/Album=OXM4VKQG

05-02 / 11-02

  • 11 Februari 2011 - 07:14

    Fc Diessen:

    Nou fijn te horen dat het allemaal zo goed gaat, maak er zondag een gezellig feestje van. groetjes en een dikke kus van britt en jesse.

  • 11 Februari 2011 - 08:50

    Meike:

    hee drollie!
    soo dat klinkt allemaal echt super gaaf!
    leuk dat je zoveel mag en zoveel vrijheid krijgt op je stage, en het klinkt alsof je huisgenootje ook super leuk is!
    heel veel plezier daar en we moeten schnell weer skypen!
    ik ga nu even een tentametje maken!(ja in holland hebben we ook niet leuke dingen die er moeten gebeuren, in tegenstelling tot in Toronto geloof ik:))
    geniet ervan!
    xx

  • 11 Februari 2011 - 10:44

    Enne:

    Elle!! Hoe kom jij aan flesjes jupiler en potje pindakaas en alles? Ik wil dat aaauwk :O !! Goedemorgen en een fijn weekend alvast!! Can't wait to your next story xx

  • 11 Februari 2011 - 12:34

    Ellen:

    Meis super leuk om te lezen allemaal, klinkt ook ech theel goed. En tja je naam daar isook niet verkeerd he. Maar doe he dan gelijk goed en laat het ze uitspreken als Ellen, tja als het dan toch zo is:P haha.
    ik zit nu ook op mn stage maar mijn uitzicht is de markt van prinsenbeek:P Dus jij hebt het duidelijk beter bekeken. GENIETEN!

  • 11 Februari 2011 - 12:51

    Amy:

    Ooooh lobke, ik ben jaloers op jou!! Echt super leuk allemaal joh :D Helemaal geweldig dat je stage zo goed bevalt en dat je het heel goed kunt vinden met Jackie en Katrina enzo! Meid, we gaan snel weer skypen, super leuk :D en met je verjaardag hoor je uiteraard ook nog van mij!!!!

    Succes, veel plezier van het weekend en spreek je snel! xxxxx

  • 11 Februari 2011 - 17:41

    Manouu:

    ja hoor heel verhaal, naam vergeten verhaal weg:D

    Nouu
    Waauuuuuw LOB!
    Het is zo gaaf om je verslag te lezen:D Lekkere aanvulling op je skype verhaal:D Het klinkt allemaal heeeel gaaf!

    Echt zo fijn dat het allemaal zo mee zit:D(L) Ik hooop snel weer een verslag te lezen!
    Lieverd kspreek je wel weer.. ! Geniet er van! en tot onze date zondag(L)

  • 11 Februari 2011 - 20:20

    Eric:

    Hey die Elle, gaaf!! Wat te denken van al die geweldig exclusieve (verkeers)borden!!

  • 12 Februari 2011 - 11:52

    Femke:

    He lieverd,
    wat fijn om te lezen dat alles zo goed gaat daar!
    Spreek je natuurlijk weleens op skype maar via hier je verhaaltjes lezen is ook erg leuk!
    Spreek je gauw xxx

  • 12 Februari 2011 - 15:38

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke Kei fijn dat je het zo goed na je zin hebt. We willen jou vast van harte proficiat wensen met je verjaardag en een hele fijne dag wensen. Ik blijf je volgen via je verslagen, lieve groetjes van Jolanda en Peter.

  • 12 Februari 2011 - 20:11

    Marian Van O.a. Meik:

    Hoi sgatteke,
    Fijn te horen dat je het leuk hebt.Ik moet zeggen dat de Plus wel erg overdrijft om jouw afwezigheid te camoufleren!!ze hebben gelijk het hele interieur aangepast,in de hoop dat het minder opvalt dat jij er niet meer werkt? :-)
    Geniet met volle teugen en pik alles mee wat haalbaar is! Wie weet komt je er nooit weer(althans in dat werelddeel dan he!)Ik zag dat de E van meike niet meer in het naambalkje pastte(maar ik heb altijd veel tekst nodig he) Knuffel van mij:-)

  • 12 Februari 2011 - 20:13

    Marian:

    Nou vergeet ik de dikke proficiat met je 20e verjaardag!!!!!Maak er a real Canadian party van!!!!
    Groetjesssss

  • 13 Februari 2011 - 18:04

    Annet:

    Haaai meisje,

    Ooh ik ben jaloeeeers nu helemaal. Echt blij voor je dat je stage zo leuk is en dat je zoveel mag doen! En dat er zoveel leuke mensen zijn daar!:D.Had natuurlijk niet anders verwacht als dat je je daar harstikke gaat vermaken.

    Geniet nog van je verjaardag!

    xxxx

  • 13 Februari 2011 - 18:09

    Maud Keulers:

    Lobke, Als eerste gefeliciteerd met je verjaardag! Zag op facebook dat je in Toronto zit, Super vet. Leuk dat ik op deze manier je een beetje in de gaten kan houden en je avonturen kan lezen.

    Heel veel plezier, Hopelijk heb je een leuke verjaardag.

    xx maud

  • 14 Februari 2011 - 10:51

    Anita:

    Hoi Lobke
    Van Harte Gefeliciteerd. Een dag te laat maar dat heb je als je in het weekend mag werken en feestjes hebt.
    Ik hoop dat je je verjaardag goed gevierd hebt, succes verder met je stage je zult wel veel leren daar
    Groetjes Anita xx

  • 19 Februari 2011 - 17:13

    Tessie:

    Eujs, schrijf is deur;)

  • 19 Februari 2011 - 18:14

    Manou:

    Ik sluit me aan bij 's tessiee

  • 19 Februari 2011 - 20:16

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke alweer een weekje voorbij, gelukkig heb je het goed na je zin, en doe je allemaal leuke dingen. we doen je de lieve groetjes uit Tilburg van Jolanda en Peter.

  • 20 Februari 2011 - 16:43

    Meike:

    verhaaltje! verhaaltje! verhaaltje!
    :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Internship Toronto

-

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

Laatste 2 weken

27 Juni 2011

Warm wederzien !!

26 Mei 2011

Montréal & London

07 Mei 2011

Bancroft

19 April 2011

HALF AWAY

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 17068

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Campus life in Vaxjo

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship Toronto

Landen bezocht: