Montréal & London - Reisverslag uit Montréal, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu Montréal & London - Reisverslag uit Montréal, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

Montréal & London

Door: Lobke Lauwers

Blijf op de hoogte en volg

26 Mei 2011 | Canada, Montréal

Het voelt alsof ik de afgelopen 2 weekenden in Europa ben geweest! Helaas is dat niet zo, maar heb ik wel plaatsen gevonden in Canada waar je zeker eventjes in Frankrijk of Nederland kunt zijn.

Samen met Chantal ben ik 2 weekenden terug naar Montréal geweest. We hadden die plannen al voor een tijdje maar toch was de reis erg spontaan!
Vrijdagnacht om half 1 zijn we vertrokken met een bus die ons rechtstreeks naar Montréal heeft gebracht. De rit duurde 7 1/2 uur en we hebben heerlijk kunnen slapen aangezien we ieder 2 stoelen voor ons alleen hadden. Zaterdag ochtend aangekomen om 8 uur op het station in Montréal. We zijn gelijk naar ons Hostel gegaan om in te checken, onze spullen te droppen en met onze 2 ‘te toeristische’ camera’s Montréal eens lekker te gaan verkennen.
Zo gezegt zo gegaan; Bij de eerste de beste Starbucks hebben we onze eerste stop gehad. Hebben we ons ontbijtje op en de plattegrond een goed bestudeerd. Ik benoemde me tot sjaak-plattegrond en Chantal volgde netjes (die wist dat we in Alaska uit zouden komen als zij ons de weg wijsde). Die heeft haar wijze les geleerd om haar kindjes later naar Scouting te sturen!

We zijn ons avontuur begonnen met een van de mooiste plekken van Montréal: Basilique de Notre Dam. Een grote Basilica in hartje Montréal. Ook hebben we een kijkje binnenin genomen! Prachtig mooie Basilica, we hebben daar nog een kaarsje opgestoken en genoten van het prachtige interieur en exterieur wat de Notre Dam te bieden heeft. Daarna zijn we een flinke wandeling gaan maken. We zijn naar het Eaton Centre geweest waar we eventjes geshopt hebben en vervolgens een heel stuk naar het Noorden gelopen. We zijn toen uitgekomen bij het begin van Parc du Mont Royal. Dit besefte we niet helemaal, dat was wel jammer, maar het was erg mooi! Op onze weg terug naar het Zuiden hebben we een korte stop gemaakt bij een schattig Crépe-tentje waar ik mijn lekkerste Crépe ooit heb gehad: met Nutella en kokos hmm...
Daarna hebben we onze tocht doorgezet richting ‘Old Montréal’. Dit is het oudste deel van Montréal met alle originele gebouwen. Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt en zijn we uiteindelijk in Le Trois Brasseurs beland. Een gezellige tent waar je zowel aan de bar kunt hangen als een heerlijk diner kunt eten. We hebben daar een lekkere pizza gegeten en een glaasje wijn gedronken. We hadden besloten nog eventjes iets te bedenken om na het eten te doen, beter dan gelijk aan de bar te gaan hangen. Dus we zijn een filmpje gaan kijken: Limitless, prima film! Maar aangezien we toch wel een beetje slaperig zijn geworden en heel de dag gelopen hadden, hebben we besloten om toch maar terug naar het Hostel te gaan.

Na een nacht goed geslapen te hebben (Chantal wat minder, sorry nog daarvoor!!) zijn we vroeg op gestaan, gedouched en ontbeten. We zijn gelijk naar Old Montréal gewandeld waar we interessante museum: Montréal Museum of Archaeology and History, hadden gevonden. Een aardige man had ons dit museum aangeraden! Het was inderdaad een erg interessant museum. In mijn ogen is het nog steeds vreemd dat de historie van Canada nog maar 300 jaar terug in de tijd gaat.. En al helemaal toen ik zag dat de eerste Canadese wijn in 1811 gemaakt is. Beetje medelijden met de natives heb ik wel hoor. Geen feestje zonder fris wijntje toch>!
Na ons bezoekje in het museum wat zeker 2 uurtjes had geduurd, zijn we nog wat rond gaan wandelen. We hebben het Museum of Fine Arts nog in het licht gezien en Place des Arts. We zijn optijd naar de bus terug gewandeld en zijn rond 4 uur weer terug naar Toronto gereden. Deze keer duurde het maar 5 ½ , wat bovendien erg snel is gegaan.

Wat vliegt zo’n weekend toch voorbij zeg en wat hebben we veel gezien. Mooie Franse en Italiaanse invloeden als je door Old Montréal loopt, dat verklaard deel één van mijn Europa gevoel.. Deze stad is echt een aanrader, gezellig, veel te zien en alles binnen loopafstand, amazing!! Zoveel zelfs dat als ik alles ga vertellen jullie gedachten vast en zeker af gaan dwalen. Dus daarom heb ik veel foto’s gemaakt zodat jullie Montréal zelf een beetje kunnen beleven, als je op deze link klinkt kom je vanzelf in mijn facebook album met alle fotos:
Foto’s Montéal: http://tinyurl.com/3ngoxlv

Afgelopen weekend ben ik Ine, Dennis, Christine en Denise op gaan zoeken in London. Zij hebben mij enorm geholpen met het vinden van mijn appartement en Ine heeft gezorgd dat ik veilig van het vliegveld bij mijn appartement aan kwam. Ik had erg veel zin om ze op te gaan zoeken en wat is nou beter dan 3 dagen weekend samen door brengen?!
Ik ben vrijdag uit mijn werk om 3 uur gelijk mijn tas in gaan pakken en een uurtje later zat ik al in de bus. Zodra ik aan kwam stond Ine al te wachten en heeft ze me naar hun huis gereden. Daar heb ik Christina gezien met haar vriend Brandon en heb ik Dennis ontmoet. We hadden lekker wat gekletst en gegeten en rond 9 uur ‘s avonds zijn we naar camping: The Pinery gereden. Een prachtige zonsondergang gezien in de auto!
Eenmaal aangekomen hadden we de caravan op zijn plek gezet, nog wat gekletst en toch redelijk optijd gaan slapen.
Zaterdag ochtend zijn we vroeg opgestaan en hebben we een heerlijke wandeling lang het strand van Lake Huron gemaakt. Ook zijn we door een bos gewandeld, nouja de hele camping ligt middenin een enorm bos!!

Jullie vragen je nu vast af wat mijn 2e Europa ervaring in Canada is: Toen ik met Ine en Dennis door het bos liep, vertelde Ine me ineens dat het bos haar zo aan Nederland deed denken.. En inderdaad, dennenbomen, berkenbomen en toen ik mijn ogen sloot rook ik de geur van het bos rondom opa’s ven. Buiten het heuvelachtige landschap was het een Nederlands bos middenin Ontario!

’S Middags ben ik actief met Ine gaan mountainbiken. Er zijn verschillende routes door het bos waar je kunt fietsen en mountainbiken. We hebben een lange tocht gemaakt en ons naderhand lekker verwent met een biertje en wat chips, lekker in het zonnetje. ’S Avonds hadden we heerlijk gebarbecued en een gezellig kampvuur gemaakt.
Zondag zijn we met zijn 3e naar een vlooienmarkt geweest. 2 nieuwe aanwinsten voor mijn Engelse boek collectie. Ja ja geloof het of niet, maar deze niet-lezer is nu al aan haar 2e Engelse boek bezig! Daarna zijn we doorgereden naar Grand Bend, een dorpje aan zee waar erg veel toeristen komen en een leuke maar vooral gezellige strandsfeer hangt. Hier hebben we lekker een patatje gegeten en wat rond gelopen.
Aan het eind van de middag hebben we onze spulletjes gepakt en terug naar London gereden. Daar heb ik nog een nachtje gelogeerd en tenslotte ook Denise ontmoet. Gezellig wat bordspelletjes gespeeld, lekker buiten gezeten en genoten van de vogeltjes rond het huis! Helaas was het maandag dan weer tijd om naar huis te gaan. Ik kan wel terug kijken op een erg leuk en relaxed weekend en enorm leuk om Ine en Christine weer gezien te hebben en Dennis, Denise en Brandon ontmoet te hebben!

Op deze link staan een aantal foto’s die ik op faceboek heb gezet die vast leuk zijn voor jullie om te kijken! Foto’s London: http://tinyurl.com/3fzgbk3



En last but not least; mijn stage. Ik kan jullie verblijden met het goede nieuws dat ik geslaagd ben voor mijn Meesterproef. Een deel van mijn examen dat ik in mijn stage uit heb moeten voeren. Ik heb alle punten weten te halen en mijn stagebegeleider vond het een erg goed verslag! Ook heb ik nu mijn stageverslag afgerond en met alle bijbehorende uurstaten en beoordelingsformulieren opgestuurd. Dus nu is het nog 4 weekjes lekker focussen op het werk.
Het gaat uiteraard nog steeds erg goed op mijn stage. Heb het nog steeds erg naar mijn zin! En als het aan Jackie en mij ligt houd onze samenwerking nog lang niet op. Maar het einde begint al in zicht te komen… Gelukkig hebben we nog een boel leuke projecten waar ik nog aan mee kan werken en de stage op een leuke manier af kan sluiten. Maar daar denken we nog even niet aan!!

Volgende week zal ik een kort verslagje geven over het goede doel waar we aan mee werken. Ik zal jullie nog even in spanning houden, maar wat ik al wel los kan laten is het volgende: We gaan een installatie maken met stoelen die we zelf gaan verven. Het goede doel heet Eva’s Initiatives voor daklozen van 16 tot 24 jaar. Ze hebben een evenement dat volgende week woensdag avond plaats vindt. Jackie en ik hebben daar een grote rol in gehad, maar dat vertel ik allemaal volgende week!!

Tot volgende week! Take care & have yourself a lovely weekend XX

08/05 - 26/05

  • 27 Mei 2011 - 01:25

    Chantal:

    Jaa eindelijk haha. Ik heb er even goed voor gezeten met een kopje thee. Leuk geschreven hoor :D Je zal altijd mijn sjaak-plattegrond-held blijven, echt een top weekend was het! X

  • 27 Mei 2011 - 09:46

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke wat een prachtig verhaal weer en wat je allemaal ziet en onderneemt dat nemen ze je niet meer af, wens je weer een fijne week toe, geniet ervan en lieve groetjes van Jolanda en Peter.

  • 27 Mei 2011 - 10:01

    Meike:

    hee drollie! leuk verhaaltje weer! lijkt het toch nog een beetje alsof je dichter bij Alphen bent:)
    hier gaat alles gewoon nog steeds zijn gangetje, al begin ik je steeds meer te missen! heel veel plezier nog en kom maar snel weer terug:)x

  • 27 Mei 2011 - 14:29

    Nicky:

    he dushi, hier is het 43 graden!! gnagna

  • 27 Mei 2011 - 14:30

    Nicky:

    Maar super gefeliciteerd met je meesterproef, goed bezig!!

  • 06 Juni 2011 - 18:27

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke het begint nu al op te schieten dat jullie pap en mam jou kant op komen voordat je het weet is het zover, wens je natuurlijk nog een geweldige gezellige tijd toe en lieve groetjes van Jolanda en Peter.

  • 09 Juni 2011 - 19:20

    Marian V. Amelsfort:

    Heej Lobke!!!
    Proficiat met je masterproef:-) Ik wist wel dat het zou kunnen lukken met jouw enthiousiasme,mar toch..Voor Chiem is 16 juni nog n belangrijke dag hij denkt wel dat ie geslaagd is,mar toch...Verder werk ik veel momenteel,maar dan heb ik later ook weer langer achter elkaar vrij,en dat heeft ook zo zijn voordelen:-) Vorig weekend met de trein naar Assen,Carolien geweest. Lise-lotte gaat ook alweer naar de middelbare school.Waar blijft de tijd?Nog veel Toronto-plezier en tot volgende x.

  • 12 Juni 2011 - 04:53

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke hoe is het ermee? En met het project waar je mee bezig was is het al afgerond? Wens je vanuit het vandaag goed weer (wordt het denk ik, is nog vroeg en hoop ik. ) een fijne gezellige week toe en lieve groetjes van Jolanda en Peter.

  • 18 Juni 2011 - 05:33

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke alweer weekend en regenachtig weer hier, we wensen jou een gezelllige week toe en lieve groetjes van Jolanda en peter.

  • 24 Juni 2011 - 00:25

    Marian V. Amelsfort:

    Nou drol,
    Ik zag 2 gloednieuwe koffers staan in huize Lauwers!!Dochterlief had de andere al mee:-)Het is bijna zover,herenigd met pap en mam!!!Ik zie het voor me en denk aan jullie.Een fatastische vakantie gewenst en tot over 2 weekjes.Make the most of it:-)
    Kusjes van mij en the family:-)

  • 24 Juni 2011 - 05:31

    Jolanda Beimans:

    Hoi Lobke zij komen eraan, een hele fijne tijd samen en natuurlijk een prachtig weerzien, groetjes van Jolanda en Peter.

  • 01 Juli 2011 - 18:29

    Marij En Ad:

    Hoi Lobke
    Leuk verslag
    We wensen je nog veel plezier samen met jullie mam en pap. We lezen de verhalen wel of anders kom je het maar een keer vertellen

    groetjes uit Baarschot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Internship Toronto

-

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

Laatste 2 weken

27 Juni 2011

Warm wederzien !!

26 Mei 2011

Montréal & London

07 Mei 2011

Bancroft

19 April 2011

HALF AWAY

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 17064

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Campus life in Vaxjo

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship Toronto

Landen bezocht: