De eerste dagen in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van lobkelauwers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Toronto

Door: lobkelauwers

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2011 | Canada, Toronto

Hi allemaal,

Het avontuur in Toronto is begonnen.

Gisteren zijn we met het gezin naar Schiphol gereden, waar ik afscheid heb genomen. Dit was toch zwaarder dan ik dacht, omdat je er vanaf dat moment toch alleen voor staat.

Maar de reis is zelfs beter gegaan dan dat ik had gehoopt. Zowel in Schiphol als op Toronto Airport is alles prima gegaan. Bij de douane hebben ze nergens moeilijk gedaan. Natuurlijk wel nieuwsgierig in Canada wat ik als Nederlander kwam doen.
Daarna ben ik met de Airport Express een soort bus, downtown gereden. Daar ben ik opgevangen door Ine. (voor degene die het nog niet weten: een zus van een vriend van pap en mam). Zij heeft me vervolgens met 2 collega's naar mijn appartement gebracht.

Alvast de eerste uitdaging: Hoe ga ik niet toegeven aan de beruchte jetlag!
Ik heb kennis gemaakt met Katrina, het meisje waar ik 5 maanden huisgenootje van zal zijn. Katrina is erg aardig, ze heeft me gelijk rondgeleidt door het appartement en vervolgens hebben we wat gegeten. Niet dat ik erg veel trek had, het was tenslotte 12u (snachts) NL tijd.
Daarna heeft ze me de rest laten zien zoals: een kleine sauna, wasserette en fitnessruimte wat zich op de begane grond van het appartementencomplex bevindt.
Daarna zijn we wat boodschappen gaan doen. De supermarkt en drogisterij zitten onder het appartementencomplex en aan de overkant van de straat + een soort boulevard van 3 km, vol eettentjes etc.

Al met al een top locatie voor mij. Lekker tussen de studenten ( de University of Toronto is om de hoek ) en alles binnen 'loop'bereik.

En dan, tijd om te gaan slapen, na zo'n vermoeide dag.

Vandaag ben ik begonnen met mijn koffers uit te pakken en mijn kamer een beetje eigen te maken. Jaja jullie lieve kaarten (bedankt allemaal daarvoor) hangen leuk! En mam, ik heb nog plek over in mijn kast..
Daarna ben ik samen na alle leuke eerste skype en msn gesprekken mijn 'Metropass' gaan halen. Hiermee kan ik nonstop door heel Toronto reizen, met bus, metro en subway (onder de grond) een maand lang.

Ook heb ik net al een vriend van Katrina ontmoet, die in hetzelfde appartement woont. Erg aardige jongen. Mike is de andere die zie ik binnenkort, maar is nu even stressed-out vanwege het examen maandag.

Mijn plannen voor vanavond zijn nog even een biertje drinken en een hapje eten met Ine, dit is haar op een na laatste dag in Toronto.

Voor morgen heb ik nog geen echte plannen. Ik denk meer aan lekker Toronto gaan verkennen, alvast een keer een proef-metro-trip naar mijn stage en lekker genieten van het koude weer hier!!

Ik heb alvast wat foto's gemaakt voor jullie, zodat jullie je er een beetje een beeld bij kunnen maken. Van de vlucht, de omgeving rondom mijn appartement, het uitzicht en mijn kamertje waar ik 5 maanden heerlijk ga vertoeven!!

Echt waar, ik geniet nu al van alles om me heen. Het is een erg mooie, interessante en ook een grote stad. Ik ben er klaar voor !!

Dikke kus en knuffel vanuit Toronto!
Take care

Lobke

03-02 / 04-02

  • 04 Februari 2011 - 20:30

    Chantall:

    Hee Lobke,
    Wat is het goed om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt!
    Heel veel plezier daar nog!!
    Xliefs,

  • 05 Februari 2011 - 06:37

    Bianca:

    hoi Lobke
    fijn dat je eertste inruk allemaal goed is ga er maar lekker genieten en ik blijf je zeker volgen. kus Bianca

  • 05 Februari 2011 - 10:06

    Annet:

    Ooh lobke het klinkt allemaal super. Ik voel dat jij je daar gaat vermaken meisje:D. Ik vind je verhaaltjes nu al leuk dus ik wacht al weer op de volgende! Veel plezier met de stad verkennen!!

    xx

  • 05 Februari 2011 - 11:52

    Meike:

    hee drollie! klinkt helemaal leuk allemaal! ik denk dat jij niet meer terug wil in juli:),,
    kuss

  • 05 Februari 2011 - 12:31

    Amy:

    Haaaaay lob!

    Oeeh wat klinkt het toch leuk allemaal! Ook leuke foto's joh :D Jij gaat je daar wel vermaken! En ik weet zeker dat jij binnenkort die sauna in duikt haha!

    X

  • 05 Februari 2011 - 13:39

    Bert:

    Hey Lobke!

    leuk om te lezen, je gaat het echt goed hebben daar! En doe binnenkort katie ook maar de groeten in real life!

    Is het niet KOUD???

  • 05 Februari 2011 - 14:23

    Tessie:

    wow je zit daar ideaal hoor ik al wel, alles binnen handbereik!
    doe je beter als ik met mn stage:P
    haha have fun!

    xx

  • 05 Februari 2011 - 14:23

    Fc Diessen:

    he wat leuk dat de reis goed is gegaan.
    zo te lezen gaat het allemaal wel goedkomen daar en let op dat je kast niet te vol raakt he.
    groetjes
    ps opa heeft het ook allemaal gelezen en je krijgt de goetjes.
    nou tot de volgende ronde maar weer
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 05 Februari 2011 - 14:26

    Tessie:

    btw, heb net je foto's gekeken;

    OMG ik vind mezelf hier al zielig door de kou!:P
    je appartement ziet er leuk uit! vooral het kussen maakt het af;)

  • 05 Februari 2011 - 16:27

    Manou:

    dag lieveerd!

    Aaah heerlijk om je verslag te lezen! Goede schrijfster:d heeeerlijk zeg zo alles dicht bij.. top locatie denk ik!

    en dan dat biertje wat ik las op bier! Top top top:D hahah Fijn dat je het zo leuk hebt daar! Maar dat verdien jij ook wel!

    Lieverd kga nu je fototjes kijken IM CURIOUS! Ik kijk al uit naar je volgend verslag.. Ik spreek je snel weer over msn/skype/bier/hier? .. Hoe smaakte het bier in Canada? Lekker genoten? Efkes was leuk hoor, wij ook nog even bezoekje gebracht aan Stapperij. .Nou lob maak je niet druk, hier hoef jij het niet te missen .. wij missen jou wel! :( maar geniet maar lekker daar! maak er verder leuke tijd van geniet:D en maak plezier:D Tot sneeel nou ben ik benieuwd naar je fotos dus ik stop er mee!

    KNUFFEL EN EEN DIKKE KUS MET WAT TRAANTJES SST (K)

  • 05 Februari 2011 - 16:32

    Manou:

    hahah goud die foto van je ontbijt.. typisch.. :p heb je je eigen bakje uit nederland meegenomen.. kzag je er meteen mee zitten net als je in je huis hier in alphen op de bank zit:P xx

  • 06 Februari 2011 - 15:11

    Anita:

    nou Lobke jij redt het wel daar succes met je stage morgen enne pas op jezelf he
    Groetjes anita

  • 06 Februari 2011 - 22:05

    Marieke:

    Echt heeel veel succes op je stage morgen! ik ben erg benieuwd hoe het gaat zijn maar ik heb er veel vertrouwen in dat het goedkomt! laat me snel weten hoe het was.
    Ik ga nu lekker slapen, morgen om 7 uur uit bed (jaaa nu ben ik zielig haha) geniet nog van je zondagavond! En ik spreek je snel weer.
    Doeiixxxx

    ohja. vanacht was wel raar. ik dacht heb ik m'n sleutel bij?? en normaal denk ik dan o lobke heeft wel een sleutel.. maar die was er nu niet haha! Balen
    Kusss

  • 07 Februari 2011 - 15:38

    Fam Fonken.:

    Lobke veel succes in Canada,

    geniet ervan. groetjes.


  • 07 Februari 2011 - 19:45

    Manou:

    Hoe was je stageeee?

  • 07 Februari 2011 - 20:53

    Lisanne Van Hooijdon:

    Lieve Lobke!
    Ik wil je nogmaals heeeeel erg veel plezier wensen de komende maanden in het verre Toronto.
    Zal je missen bij de 's tapperij hoor. (overal eigenlijk:P)
    ik ga alles goed bij houden foto's enz.
    succes!!
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Februari 2011 - 18:19

    Fam Van Den Hout:

    Hallo Lobke,
    Fijn dat je reis zo goed verlopen is.
    Toch spannend, als je er alleen voorstaat.
    Wij hopen dat het stage lopen jou goed gaat bevallen, en je er veel leert.
    Leuk om je zo te volgen.
    Veel plezier en succes!!
    Fam van den Hout

  • 10 Februari 2011 - 09:55

    Anke:

    heee lobke!

    klinkt goed allemaal joh! heel veel plezier daar, geniet er lekker van he! maar dat gaat helemaal goed komen als ik dat zo lees:)

    succes op je stage! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Internship Toronto

-

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

Laatste 2 weken

27 Juni 2011

Warm wederzien !!

26 Mei 2011

Montréal & London

07 Mei 2011

Bancroft

19 April 2011

HALF AWAY

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 17064

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Campus life in Vaxjo

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship Toronto

Landen bezocht: